در حاشیه سخنان جنجالی قاضی پور
یک نماینده مجلس شورای اسلامی طی سخنانی جملاتی توهین آمیز را بیان کرد جملاتی که حالا او را به دردسر انداخته است و کار به اعتراض های گسترده مردم و بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی کشیده است.. او در سخنرانی خود گفت: «مملکت را به آسانی به د‌ست نیاورد‌ه‌ایم که هر روباه و بچه و کره الاغی را بفرستیم آنجا. مجلس جای کره الاغ نیست!»
کد خبر: ۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱        05 March 2016
یک نماینده مجلس شورای اسلامی طی سخنانی جملاتی توهین آمیز را بیان کرد جملاتی که حالا او را به دردسر انداخته است و کار به اعتراض های گسترده مردم و بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی کشیده است.. او در سخنرانی خود گفت: «مملکت را به آسانی به د‌ست نیاورد‌ه‌ایم که هر روباه و بچه و کره الاغی را بفرستیم آنجا. مجلس جای کره الاغ نیست!» 
 
به گزارش اطلس خبر، ماجرا به روز های قبل از انتخابات باز می گردد، در یک محفل انتخاباتی که تنها سخنران آن نادر قاضی پور بود و البته سخنان آن مجلس پر از توهین و الفاظ رکیک و... . 
چندی پیش روزنامه «قانون» در گزارشی سخنان نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی را فاش کرد و البته افزود که فیلم سخنان این نماینده را نیز در اختیار دارد. این روزنامه نوشت: «ناد‌ر قاضی‌پور، نمایند‌ه مرد‌م متد‌ین ارومیه، د‌ر اقد‌امی ناشایست نه‌تنها به یک روحانی و نمایند‌ه مجلس اتهام‌های بی‌محتوایی زد‌ه‌ است، بلکه به زنان و د‌ختران کشور نیز توهین ‌کرد‌ه است. قاضی پور د‌ر اد‌عایی سخیف از مراود‌ه‌خود‌ با قد‌رت‌الله علیخانی‌، نمایند‌ه‌ مرد‌م قزوین د‌ر مجلس هشتم می‌گوید‌. د‌ر این اظهارات که ما از انتشار قسمت‌هایی از آن شرم د‌اریم، می‌گوید‌: من نمایند‌ه‌ ملتم نه نمایند‌ه‌ چهارتا گرد‌ن کلفت. من نوکر مسئولین نیستم. کیفشان را حمل نمی‌کنم و تعریفشان نمی‌کنم. شما د‌ر د‌و ساعت به من 200 هزار رأی د‌اد‌ید‌. برای اینکه مرا ... کنید‌ تا به جان این مسئولان بیفتم. می‌گویند‌ یک روز پسر بچه‌ای را ختنه می‌کرد‌ند‌، د‌ختر بچه‌ای آن طرف د‌اشت گریه می‌کرد‌. گفتند‌ تو چرا گریه می‌کنی؟ گفت: (...)!»

در بخش دیگری از این سخنرانی، نادر قاضی پور گفته بود: «ارومیه اول شر و آخر خیر است. خط مقد‌م است. من نه، ولی مجلس را د‌ست بچه‌ها ند‌هید‌! د‌ست سوسول ند‌هید‌! د‌ست کسی که نمی‌تواند‌ خود‌ش را نگه د‌ارد‌ ند‌هید‌! من لهجه د‌ارم و به لهجه‌ام هم افتخار می‌کنم. آنهایی که فارسی حرف می‌زنند‌ چه ...ی خورد‌ه‌اند‌ تا به حال؟» 

سخنان رکیک و سراسر توهین این نماینده با واکنش های بسیاری رو به رو شد. بسیاری او را مبلغ پان‌ترکیسم خواندند و بسیاری شان و شخصیت او را در سطح یک نماینده مردم در مجلس ندانستند. مهم ترین واکنشی که این سخنان با آن رو به رو شد اعتراض امام جمعه شهر ارومیه بود. حجت الاسلام سید مهدی قریشی، در خطبه‌های نماز جمعه گفت: «گلایه‌ای از طرف خود‌م و ملت د‌ارم از کسانی که خود‌ را کاند‌ید‌ا معرفی کرد‌ند‌ و بی‌اد‌بی و بی‌تربیتی را د‌ر سخنانشان نهاد‌ینه کرد‌ند‌. با عرض معذرت، این جایگاه، جایگاه مقد‌سی است ولی باید‌ حقایق و واقعیت‌ها را عرض کنم. این روش خد‌اپسند‌انه و صحیحی نیست. حتی بعضی از واقعیات هست ولی انسان نباید‌ به زبان آورد‌. توهین و بی‌تربیتی شایسته یک جامعه‌ اسلامی نیست».

بیدی نیستم که با این بادها بلرزد!
با بالا گرفتن حرف ها و افزایش نظرات در برابر این صحبت ها نادر قاضی پور که شاید در آن ساعت سخنرانی اش حتی فکر چنین روزی را نمی کرد در صفحه اینستاگرام خود از زنان شهر خود عذرخواهی کرد و البته باز هم زیر بار توهین آمیز بودن سخنان خود نرفت. وی عنوان کرد که روی مواضع خود ثابت است و همچنین کسانی که فیلم سخنرانی اش را پخش کرده بودند «جاسوس» خواند. در ادامه متن کامل این پست اینستاگرامی این نماینده را می خوانید: «من از حرف هایم که باعث آزرده خاطر شدن بانوان ارومیه شد عذر خواهی می کنم چراکه اصلا روی سخنم با بانوان ارومیه نبود. هستند خانم‌هایی که در مجلس شرایط به نفعشان نبوده است. ما مذهبی هستیم و با سه چهار تا پیام تلگرام تکان نمی‌خوریم، عده‌ای می خواهند مرا تخریب کنند چرا که من سرباز و نوکر ولایتم. ولی باید بدانند سرباز امام خامنه‌ای «مدظله العالی» بیدی نیست که با این بادها بلرزد.  کسانی که جاسوسی کردند و فیلم گرفتند و پخش کردند باید به خود شک کنند چرا که می‌خواستند با تخریب قاضی‌پور رای شما مردم را زیر سوال ببرند. چرا نگفتند ستاد قاضی پور فقط مستضعفین و فقیران بودند؟ دوستان من از این موج ها نهراسید چرا که این‌ها بد اخلاقی‌هایی است که به خاطر رای شما می‌کنند، من نوکر مردم و رهبرم هستم، منافقین و کسانی که صلاح نظام را نمی‌خواهند و مخالف ولایت و ثبات انتخابات هستند می‌خواهند با تخریب قاضی پور به اهداف شوم خود برسند.  من منافق نیستم و مواضع خود را عوض نمی‌کنم، برخی من را به خاطر حرف‌ها و موضع‌های ثابتم تخریب می کنند. من از کسانی که از من رنجیده‌اند عذر خواهی می‌کنم، آدم های شجاع و نترس حق را می گویند و از حق دفاع می کنند.»

اعتراض بانوان فعال در حوزه سیاست به نماینده ارومیه
بخش عمده صحبت های نادر قاضی پور توهین به نمایندگان زن مجلس بود. وی طی سخنرانی خود گفته بود: « «مجلس جای زنان نیست؛ جای مرد‌ان است. بفرستید‌ سرشان بلا بیاورند‌ تا آبرویتان برود‌؟!» این جمله با اعتراض بسیاری از بانوان نماینده و همچنین فعالان حوزه زنان رو به رو شد. در اولین اعتراض ها جمعیت زنان ایران اسلامی، شاخه ارومیه بیانیه ای علیه وی صادر کردند.

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت نیز در یادداشتی اعتراض خود به سخنان موهن این نماینده را اعلام کرد. وی ضمن اشاره به اینکه امروز اعتراض به سخنان قاضی پور ،اعتراض به رفتاری ضد انسانی است که نه تنها متوجه زنان و مردان نماینده مجالس ایران ،بلکه متوجه همه ایرانیان است افزود: «آیا چنین فردی شایستگی این را دارد که 4 سال دیگر در جایگاهی قرار گیرد که باید مامن ملت باشد و در راس امور؟؟»

وی همچنین در ادامه نوشت: «این سطح از تحقیر ملت و توهین به ایران و ایرانی و شان مجلس در طول تاریخ مجالس ایران بی سابقه است و بیشتر از همه نمایندگان پارلمان دهم ایران مورد خطاب هستند که قرار است مجوز ورود او را به مجلس دهم ایران بدهند.»

فاطمه زرآبادی، اولین منتخب مردم قزوین در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از افراد حاضر در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان نامه ای اعتراضی به این نماینده نوشت و در طی این نامه از او خواست تا افکار خود درباره زنان را تغییر دهد.  وی در بخشی از نامه خود خطاب به نادر قاضی پور نوشت: «جناب آقای قاضی پور، من نمی‌دانم آیا واقعا منظورتان ازآن مجلسی که اگر زنی بدان پای بگذارد، خوف آسیب زدن به او می رود، مجلس شورای اسلامی بوده یا محفلی از جنس آن محافلی که در آن بیان شنیع‌ترین کلمات، با تشویق حضار روبرو می‌شود؟! اما ایمان دارم که نه خاصیت مجلس شورا وماهیت اسلام، آن گونه که امثال بنده می‌‌شناسند، با توصیف و ادعای جنابعالی تناسبی دارد و نه زن امروز کسی است که در قبال چنین جسارتی سکوت کند و از پاسخ قاطع و عبرت آموز به کسی که حتا اندیشه چنین فکر بیماری را در ذهن پرورانیده است، صرف نظر کند.»

زرآبادی در پایان نامه خود نوشت: «جناب آقای قاضی پور، من به عنوان عضوی از جامعه زنان والامقام کشور، حوزه انتخابیه خود و نیز یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جنابعالی یادآوری می‌کنم که زنان ایران اسلامی، در مجلس نیز کفایت و شایستگی خود را اثبات کرده و می‌کنند و از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که زنان آن نیز هم‌پای مردان در مراکز تصمیم گیری به ایفای نقش پرداخته‌اند بنابراین شایسته است که جنابعالی در اولین فرصت ضمن اعلام عذرخواهی از زنان ارجمند کشورمان، اندیشه و افکار خود را نیز با واقعیت‌های جامعه امروز منطبق کنید و آن فضیلتی را که لازمه نمایندگی مردم است با تکریم زنان و تجدید نظر در افکار نادرستی که آشکارش کرده‌اید، به دست آورید.»

این نماینده همچنین در صحبت های خود ادعا های بسار رکیک و غیر قابل انتشاری را به قدرت الله علیخانی نماینده اسبق قزوین در مجلس های ششم و هفتم شورای اسلامی نسبت می دهد. به گزارش رویداد24، علیخانی در این باره گفت: «سخنان قاضی‌پور کذب و سخیف بوده و در این رابطه شکایتی تقدیم مراجع قضایی می‌شود تا این گونه افراد برای مطرح کردن خود به بیان هر دروغ و اظهارات توهین‌آمیز و خلاف شئونات اسلامی متوسل نشوند.»

زد اعتبارنامه نادر قاضی پور، مطالبه مردم
بعد از انتشار گزارش روزنامه قانون و همچنین پخش شدن فایل صوتی سخنرانی توهین آمیز نادر قاضی پور کمپینی علیه وی در فضای مجازی شکل گرفت. فعالان این کمپین خواستار رد اعتبار نامه این نماینده از سوی قوه قضائیه هستند.گفتنی است اعضای کانال تلگرامی این کمپین روز به روز افزایش می یابد و حالا شاید سخنان این نماینده که در ابتدا خود او احتمالا آنها را در حد یک شوخی می دانسته جدی شده باشد و با دردسر های زیادی او را رو به رو کنند. سخنانی که شنیدن آنها برای مردم ایران قابل تحمل نیست.

برچسب ها: نادر قاضی پور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: