برای مقابله با بیکاری ناشی رشد ربات‌ها
کاندیداهای ریاست جمهوری فرانسه طرحی را ارائه کرده اند که بر اساس آن به هر شهروند این کشور هر ماه ۷۵۰ یورو پرداخت می شود
کد خبر: ۱۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹        17 January 2017
کاندیداهای ریاست جمهوری فرانسه طرحی را ارائه کرده اند که بر اساس آن به هر شهروند این کشور هر ماه ۷۵۰ یورو پرداخت می شود.

به گزارش اطلس خبر، به نقل از ایندیپندنت، دو کاندیدا از هفت کاندیدای حزب سوسیالیست فرانسه طرحی را پیشنهاد کرده اند که بر اساس آن به هر شهروند بالای ۱۸ سال فرانسه، بدون توجه به وضعیت استخدامی هر ماه ۷۵۰ یورو پرداخت کنند.

طرح پرداخت عمومی به موضوعی برجسته در مناظره میان کاندیداهای سوسیالیست فرانسه تبدیل شده است.

بنویت هامون، وزیر سابق آموزش و از کاندیداهای پیشتاز حزب سوسیالیست از هواداران سرسخت پرداخت ماهانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو به بزرگسالان فرانسوی است. او می گوید درآمد اولیه با توجه به «کاهش محتمل کارمندان در نتیجه انقلاب دیجیتال» ضروری است، چرا که شغل های بسیاری از دست خواهند رفت.

او که در سال ۲۰۱۴ در اعتراض به آنچه چرخش راستگرایانه دولت سوسیالیست می دانست از وزارت آموزش کناره گیری کرد، می گوید: ما در تحولی بی سابقه به سر می بریم. شیوه مصرف و کار ما متحول شده است. ضروری است که صفحه را ورق بزنیم. من می خواهم راهی را پیشنهاد کنم که ستونی تازه برای رفاه ما باشد: درآمد پایه عمومی، تحول بوم شناختی.

دومین کاندیدای سوسیالست که از چنین طرحی حمایت کرد، ژان لوک بنامی است که از آن به عنوان «امنیت خالصی که به شهروندان اجازه می دهد با شرایط پیش بینی نشده کار و زندگی شخصی رو به رو شوند» نام می برد.

کاندیداهای رقیب می گویند که چنین ترتیباتی می تواند هزینه های زیادی برای دولت به همراه داشته باشد. وینسنت پیلو، عضو پارلمان اروپا و وزیر سابق آموزش در دولت فرانسیس اولاند می گوید چنین طرحی «ایده قشنگی است، اما با هزینه ۴۰۰ میلیارد یورو در سال عملی نیست».

با این وجود، هامون و بنامی می گویند مجموع هزینه های این طرح به ۳۰۰ میلیارد یورو می رسد و ادعاها درباره که «محرک تنبلی» می شود را رد می کنند.

در حال حاضر طرح درآمد پایه در فنلاند در حال آزمایش است. چندی پیش هم نمایندگان پارلمان اروپا به کشورهای عضو هشدار دادند که باید به طور جدی اقداماتی را در نظر بگیرند تا برای مواجه با بیکاری گسترده ای که در نتیجه افزایش نقش ربات ها به وجود می آید، آماده شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: