کد خبر: ۱۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴        11 January 2017
دو تبهکار اینترنتی در ماجراهای جداگانه به وسیله کارشناسان پلیس فتا دستگیر شدند.

 در نخستین پرونده، فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از دستگیری فردی خبر داد که با به‌دست‌آوردن عکس‌های شخصی و اطلاعات خصوصی یکی از شهروندان، قصد اخاذی ٢٠٠‌میلیون‌ریالی را از وی داشت. سرهنگ دوستعلی جلیلیان گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا شکایتی مطرح کرد مبنی بر اینکه فردی ناشناس با تهدید انتشار تصاویر شخصی و اطلاعات خصوصی در فضای مجازی قصد اخاذی از وی را دارد.

به گزارش ایرنا، به این ترتیب شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت. وی افزود: در بررسی‌های تخصصی به وسیله کارآگاهان پلیس فتا، متهم موردنظر که دختری جوان بود، شناسایی و به پلیس فتا احضار شد. جلیلیان تصریح کرد: متهم در مواجهه با ادله پلیسی به جرمش اعتراف و قصد خود را از این عمل دلایل شخصی و انتقام‌جویی بیان کرد.

در‌همین‌حال رئیس پلیس فتای کرمان از دستگیری شخصی که در شبکه ‌اجتماعی تلگرام اقدام به سرقت اطلاعات شخصی می‌کرد، خبر داد.

 سرهنگ امین یادگارنژاد گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی‌بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی اقدام به انتشار تصاویر و پیام‌های وی در شبکه‌های اجتماعی کرده است، موضوع بلافاصله برای پیگیری در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 وی افزود: در این راستا با بررسی‌‌های فنی و تحلیل‌‌های کارشناسی مشخص شد سیستم شاکی از سوی بدافزارهایی آلوده شده و از این طریق تمامی اطلاعات او برای سازنده این برنامه‌ها ارسال شده است.

رئیس‌پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان کرمان ادامه داد: شاکی از طریق کلیک‌کردن روی لینک‌های آلوده‌ای که در گروه‌های تلگرامی ارسال شده بوده، مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

رئیس‌پلیس فتای استان کرمان در‌این‌باره گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و با اقدامات تخصصی، متهم شناسایی و دستگیر شد که در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بود که با مشاهده ادله و مستندات مربوطه اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شد.
برچسب ها: اخاذی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: