نمونه اولیه شهپاد Manta Ray توسط شرکت نورثروپ گرومن طراحی و تولید شد.
کد خبر: ۱۳۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲        13 April 2024
قابلیت های منحصر به فرد جدیدترین شهپاد آمریکایی با ظاهری شبیه به گلایدر+ عکس

آذین گودرزی _ به گزارش پارسینه به نقل از C4ISRNET، نورثروپ گرومن گفت که ساخت نمونه اولیه شهپاد Manta Ray ( شناور هدایت پذیر از راه دور ) را به پایان رسانده است و برای وظایفی طراحی شده که به ساعات و برد طولانی نیاز دارد و در عین حال دخالت انسان را به حداقل می رساند.

پیمانکار دفاعی مستقر در ویرجینیا عکسی از جدیدترین وسیله نقلیه زیردریایی بدون سرنشین یا UUV را منتشر کرد. تصویر - که در امتداد لبه‌ها تیره شده ؛ بدنه گلایدر مانند و بینی گرد شهپاد را نشان می‌دهد. ابعاد این شهپاد فعلا نامشخص است.

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا در سال ۲۰۲۰ برنامه Manta Ray را با فکر ایجاد یک پهپاد بزرگ زیر آب (شهپاد) که می‌تواند مستقل از کشتی‌ها عمل کند، آغاز کرد. این آژانس بعداً از Northrop و PacMar Technologies برای طراحی و ساخت نسخه های اولیه استفاده کرد.


تاد لیویت، یکی از مدیران شرکت در بیانیه ای در آن زمان گفت: در نورثروپ گرومن، ما در حال ایجاد نوع جدیدی از وسیله نقلیه زیر آب بدون سرنشین هستیم. طراحی ما می تواند محموله های بزرگ را در مسافت های طولانی بدون نیاز به تعمیر و نگهداری یا سوخت گیری حمل کند


IMG_20240413_110317_783

ارتش ایالات متحده به طور فزاینده ای به فناوری های بدون خدمه و کاربرد آنها در میدان جنگ علاقه مند شده است. نیروی دریایی این کشور به دنبال ایجاد یک ناوگان به اصطلاح هیبریدی است که ملوانان و تفنگداران دریایی را با ماشین آلات هوشمند و تجهیزات ویژه آنها تقویت می کند. دیفنس نیوز قبلا گزارش داده بود که این سرویس در حال توسعه تیم های بدون سرنشین خود در سه مرحله است: نمونه سازی و آزمایش از سال مالی ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸. خرید و استفاده در سال مالی ۲۰۲۹ تا ۲۰۳۳ و در مرحله سوم، به طور کامل عملیاتی می شود.


ملاحظات کلیدی برای توسعه شهپاد Manta Ray شامل قابلیت های ارتباطی، سیستم های پیشرانه با راندمان بالا و ابزارهای کم مصرف برای تشخیص و طبقه بندی تهدید است. داشتن پهپادی که بتواند به تنهایی برای مدت زمان طولانی به فعالیت بپردازد، نیازهای لجستیکی را کاهش می دهد و نیروی انسانی را آزاد می کند.

نورثروب گرومن سومین پیمانکار بزرگ دفاعی در جهان است که بر اساس درآمدهای مربوط به دفاع رتبه بندی می شود. بر اساس تجزیه و تحلیل Top 100 دیفنس نیوز، این شرکت در سال ۲۰۲۲، ۳۲.۴ میلیارد دلار درآمد داشته است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: