آخرین خبرها از تحولات در منطقه خاورمیانه؛
با پایان ماه مبارک رمضان از یک سو و از سویی دیگر تأکید رهبر انقلاب اسلامی بر تنبیه حتمی رژیم صهیونیستی، گمانه زنی ها برای تلافی اقدامات وحشیانه اسرائیل و گوشمالی که تهران وعده آن را داده، قوت یافته و محافل مختلف سیاسی در منطقه منتظر یک واکنش قریب الوقوع از طرف تهرانند.
کد خبر: ۱۳۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰        11 April 2024
از واکنش هنیه به ترور فرزندانش تا شمارش معکوس برای گوشمالی صهیونیستها توسط تهران

به گزارش پارسینه؛ همزمان با عید سعید فطر و سخنرانی رهبر انقلاب و تأکید دوباره بر تنبیه رژیم صهیونیستی بابت حمله به منافع جمهوری اسلامی ایران از جمله کنسولگری کشورمان در سوریه، بازار داغ حدس و گمانه زنی بابت نحوه گوشمالی رژیم صهیونیستی به شدت پر رنگ شده و در شبکه های اجتماعی تا محافل سیاسی، از حالا شمارش معکوس برای عملیات تلافی جویانه تهران علیه تل آویو بلند تر از همیشه به گوش می رسد.

از سویی دیگر رژیم صهیونیستی در آخرین اقدامش علیه حماس، خانواده اسماعیل هنیه را مورد هدف قرار داده و فرزندان و نوه هایش را به شهادت رسانده و بنظر می رسد این رژیم به معنای واقعی به سیم آخر زده و تصور نمی کند شرایط برای ادامه حیاتش به چه اندازه سخت تر از گذشته شده است.

در خبرهای پیش رو تلاش می کنیم از آخرین تحولات منطقه مخصوصاً در رابطه با شرایط بحرانی در غزه تا اقدامات تنبیهی تهران علیه رژیم صهیونیستی، کاربران محترم پارسینه را در اسرع وقت مطلع کنیم.


شهادت ۳ فرزند اسماعیل هنیه در بمباران صهیونیست‌ها

شبکه الجزیره گزارش داد که در پی حمله رژیم صهیونیستی در غزه سه تن از فرزندان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شماری از نوه‌های وی به شهادت رسیدند.


منابع فلسطینی اسامی شهدا را «حازم، امیر و محمد» فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کردند.

از واکنش هنیه به ترور فرزندانش تا شمارش معکوس برای گوشمالی صهیونیستها توسط تهران


رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به شهادت فرزندان و تعدادی از نوه‌هایش در حمله رژیم صهیونیستی گفت: خداوند را به خاطر این افتخاری که با شهادت سه فرزند و نوه‌هایم نصیب ما کرد، شکر می‌کنم.

هنیه در ادامه افزود: با این دردها و خون‌ها، ما برای ملت و مسأله فلسطین و امت خود امید، آینده و آزادی می‌آفرینیم.

اسماعیل هنیه همچنین تصریح کرد: فرزندان شهیدم به شرف زمان، مکان و شرف پایان نائل آمدند.

وی در ادامه افزود: فرزندانم نزد مردم ما در نوار غزه مانده و این باریکه را ترک نکرده‌اند. 

هنیه اظهار داشت: تمامی فلسطینیان و همه ساکنان غزه با دادن خون فرزندان خود بهای سنگینی پرداخت کرده‌اند و من نیز جزو یکی از آنها هستم. حدود ۶۰ تن از اعضای خانواده خود به درجه شهادت نائل شده‌اند. 

رویترز: لوفت هانزا پروازهایش به مقصد تهران و از مبدا تهران را تعلیق کرد

شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از ارزیابی دقیق تصمیم گرفته است که پرواز‌های خود را به تهران و از مبدا تهران احتمالا تا روز پنجشنبه ۱۱ آوریل «به دلیل شرایط کنونی خاورمیانه» متوقف کند.

سخنگوی این شرکت به رویترز گفت: «ما دائما وضعیت خاورمیانه را زیر نظر داریم و با مقامات در تماس هستیم. ایمنی مسافران و خدمه ما اولویت اصلی لوفت هانزا است.»

از واکنش هنیه به ترور فرزندانش تا شمارش معکوس برای گوشمالی صهیونیستها توسط تهران

ماجرای کلیر شدن آسمان ایران چیست؟ آسمان برخی مناطق ایران "پرواز ممنوع" شد؟

از دقایقی پیش اخباری مبنی بر احتمال حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل در برخی کانال های خبری در حال انتشار است. 

کانال اخبار سپاه قدس نوشت: برخی خبر‌ها در فضای مجازی حاکی از اعلام وضعیت نوتام یا پرواز ممنوع در بعضی مناطق کشور است؛ به نظر می‌رسد این اعلام در راستای رزمایش برای سردرگمی اسرائیل برای عملیات انتقامی ایران باشد.

از واکنش هنیه به ترور فرزندانش تا شمارش معکوس برای گوشمالی صهیونیستها توسط تهران

نوتام (NOTAM) نوعی هشدار است که توسط مقامات هوایی به خلبانان داده می‌شود. این هشدار در مورد وجود خطرات بالقوه در طول مسیر پرواز یا در مورد مکانی است که می‌تواند بر ایمنی پرواز تأثیر بگذارد. نوتام‌ها، اخطاریه‌های طبقه‌بندی نشده یا مشاوره‌ای هستند و از طریق ساختار مخابراتی از راه دور ابلاغ می‌شوند.

ادعای بلومبرگ: حمله موشکی ایران به اسرائیل قریب‌الوقوع است

بلومبرگ به نقل از افرادی که نامشان فاش نشده، ادعا کرده این حمله احتمالی که احتمالا با موشک‌هایی با دقت بالا انجام خواهد شد، ممکن است در چند روز آینده رخ دهد. بلومبرگ در این گزارش آورده که مقامات اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل معتقدند این حمله انجام خواهد شد و تنها زمان آن مشخص نیست.

متحدان غربی اسرائیل اعلام کرده‌اند تأسیسات سیاسی یا نظامی ممکن است هدف حملات باشند اما انتظار نمی‌رود تأسیسات غیرنظامی هدف این حملات قرار بگیرند.

بلومبرگ همچنین در ادامه ادعای خود آورده که اسرائیل به متحدان خود اعلام کرده که پیش از انجام حمله زمینی دیگر علیه حماس در شهر رفح در نوار غزه، منتظر انجام این حمله است.

این منابع همچنین ادعا کرده‌اند اطلاعات آمریکا و غرب نشان می‌دهد این حمله لزوما ممکن است از شمال اسرائیل یعنی جایی که لبنان قرار دارد، انجام نشود.

در حالیکه آمریکا خواهان تصمیم اسرائیل برای انجام مذاکرات آتش‌بس غزه است، دولت آمریکا این سیگنال را ارسال کرده که آماده حمایت از اسرائیل در صورت حمله از سوی ایران یا گروه‌های مقاومت است.

یکی از این منابع به بلومبرگ ادعا کرده هنوز مشخص نیست که این حمله احتمالی می‌تواند جنگ غزه را به یک جنگ گسترده‌تر و طولانی‌تر تبدیل کند یا اینکه این جنگ همچنان محدود باقی خواهد ماند.

در ادامه ادعای بلومبرگ آمده است که به دنبال حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، سفارت‌های اسرائیل به عنوان اهداف احتمالی در نظر گرفته می‌شوند.

ادعای الجزیره درباره پاکسازی آسمان تهران

خبرگزاری الجزیره به نقل از خبرگزاری مهر مدعی پاکسازی آسمان تهران به نقل از وزیر دفاع ایران شد که مشخص شد هیچ خبری مبنی بر پاکسازی آسمان تهران روی خروجی خبرگزاری مهر قرار نگرفته و خبر الجزیره مبنا ندارد.

الجزیره

فرمانده سنتکام به اراضی اشغالی می‌رود

همچنین شبکه خبری الجزیره شامگاه چهارشنبه به نقل از آکسیوس گزارش داد که ژنرال «مایکل کوریلا» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) برای رایزنی درباره ایران، به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

وبگاه آمریکایی در ارزیابی از شرایط حساس منطقه گفت: رئیس سنتکام در منطقه غرب آسیا احتمالاً روز پنجشنبه به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد تا با مقامات اسرائیل دیدار کند.

سنتکام

بر اساس این گزارش، کوریلا قرار است با «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد ارتش رژیم صهیونیستی دیدار کند.

این گزارش می‌افزاید که مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی در نهادها و بخش‌ها مختلف در چند روز گذشته در تماس بوده و برای اقدام تلافی‌جویانه ایران در واکنش به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری این کشور در دمشق آماده می‌شوند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: