ربات غول پیکر روسی "استالکر" مین های نزدیک آودیوکا را پاکسازی می کند
کد خبر: ۱۳۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲        09 April 2024
آزمایش ابر ربات قدرتمند استالکر روسی مقاوم در برابر انواع مین برای ورود به جنگ اوکراین+ فیلم

به گزارش پارسینه به نقل از sputnik globe، مجموعه رباتیک مین زدایی روسیه به نام «استالکر» در جنگ با اوکراین، در نزدیکی شهر تازه آزاد شده آودیوکا در حال آزمایش برای بررسی توانایی های ماشین های درجه یک روسیه است. ابر ربات قدرتمند استالکر روسی برای پاکسازی منطقه از اشیاء انفجاری طراحی شده است.

ربات شکارچی (استالکر) که انفجارهای مستقیم مین را تحمل می کند و تقریباً سالم بیرون می آید، حدود ۲۷ تن وزن دارد. این ربات از یک موتور EMZ با قدرت ۵۴۰ اسب بخار نیرو می گیرد. اپراتورها می توانند دستگاه را با یک سیستم کنترل از راه دور هدایت کنند و در یک پست فرماندهی ایمن در فاصله یک کیلومتری از میدان مین دور بمانند. ابر ربات قدرتمند استالکر روسی با چهار دوربین تقویت شده است تا به خدمه کمک کند تا تصویر کاملی از میدان نبرد را دریافت کنند و می تواند مین هایی را که تا عمق ۳۰ سانتی متری زیر زمین کاشته شده اند را از بین ببرد. آزمایشات اولیه نشان داد که "استالکر" با موفقیت گذرگاه هایی را برای پیشروی نیروهای روسی پاکسازی کرد. تولیدکنندگان تاکید کردند که این اولین ماشین مین‌زدایی سنگین خودکار است که در روسیه ساخته شده است.

کارشناس مجتمع نظامی-صنعتی به اسپوتنیک گفت: این مجموعه رباتیک برای حذف اجسام منفجره، انجام مین زدایی بشردوستانه طراحی شده است و در هر نوع زمین کار می کند.

او افزود که «هیچ مشابهی نظیر ربات استالکر در روسیه وجود ندارد، به جز ماشین‌آلات خارجی».

پیش از این، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که عملیات نظامی ویژه به محرک اصلی برای نوآوری در مجتمع نظامی-صنعتی تبدیل شده است.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: