به
گزارش پارسینه و به نقل از اقتصاد آنلاین، این بانک در بخشنامه شماره
۰۲.۳۱۹۸۳۲ مورخ ۲۷ اسفند ماه سال و به منظور تکمیل اقدامات قانونی و تبیین
سازوکار اجرایی خدمات مرتبط با چک الکترونیکی، دستورالعمل فوق الذکر را با
محوریت افتراقات مرتبط با این محصول نسبت به چک کاغذی به شرح زیر ابلاغ
کرد:
به موجب تکلیف قانونی مندرج در
تبصره ماده (۱) قانون «اصلاح قانون صدور چک» مصوب سال ۱۳۹۷، زیرساخت صدور و
تبادل چک الکترونیکی موسوم به سامانه چکاد از آبان ماه سال ۱۴۰۱ شروع به
فعالیت کرد و متعاقباً توسعه محصول در چارچوب قوانین و مقررات مترتبه در
دستور کار این بانک قرار گرفت. از این رو و به منظور تکمیل اقدامات قانونی
موصوف و تبیین سازوکار اجرایی خدمات مرتبط با چک الکترونیکی، دستورالعملی با محوریت افتراقات مترتب بر این محصول نسبت به چک کاغذی ارسال می شود.
همانطور
که در ماده ۹ دستورالعمل صدرالاشاره تصریح شده است، سایر احکام، الزامات و
سازوکارهای اجرایی ناظر بر صدور و تبادل چک الکترونیکی، حسب مورد تابع
مفاد «قانون اصلاح قانون صدور چک» و مقررات مربوط از جمله «دستورالعمل حساب
جاری (ریالی)» و آخرین اصلاحیههای آنها است.
در
پایان این دستورالعمل خواسته شده است تا ضمن ابلاغ مراتب به واحدهای
ذیربط، تمهیدات و اقدامات مقتضی برای اجرای دقیق دستورالعمل پیوست معمول
شده و بر حسن اجرای آن نظارت شود.