دادگاه تجدید نظر فدرال آمریکا روز جمعه اعلام کرد که 10 فردی که به گفته این دادگاه قربانی حملات تروریستی خوانده شده و در دادگاهی در برابرایران دعوی خسارت مالی را پیروز شده بودند می‌توانند از محل مطالبه 2/8 میلیون دلاری ایران از یک شرکت دفاعی آمریکایی غرامت دریافت کنند.
کد خبر: ۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳        27 February 2016
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس حوزه نهم دادگاه تجدید نظر ایالات متحده حکم کرد که این مصادره توافق بین ایران و ایالات محده در حل بحران کروگان گیری را نقض نخواهد کرد.

  دادگاه همچنین اعلام کرد:‌ این پول که با احتساب سود آن و حق وکلا به بیش از 9/4 میلیون دلار رسیده است، در میان دارایی‌هایی بود که توسط یک حکم اجرایی مسدود شده بود.

در پی بمب گذاری انتحاری در سال 1997 در بیت‌المقدس، دادگاهی در ایالات متحده با ادعای دخالت ایران در این بمب گذاری حکم کرد که ایران به قربانیان این حادثه خسارتی 2/5 تا 15 میلیون دلار بپردازد.

ایران در سال 1997 توانست علیه یک کمپانی دفاعی آمریکایی که قرار بود به ایران سامانه جنگی هوایی بفروشد پیروز شود و حکم خسارت 2/8 میلیون دلاری را به دست آورد. فروش این سامانه به دلیل انقلاب اسلامی در سال 1979 مختل شد و ایران به دنبال بازپرداخت مبالغ خود بود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: