برگزاری جلسه هیات دولت با حضور رئیس جمهور؛
رئیس جمهور گفت: از بدو ظهور انقلاب اسلامی تا کنون این مقاومت و مشارکت مردم در تمام عرصه‌های مهم و مختلف بوده که منجر به شکست توطئه‌های دشمنان شده است.
کد خبر: ۸۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲        20 January 2021

 حجت‌الاسلام «حسن روحانی» پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: امروز یادآور روزهایی است که در زمستان رایحه بهاری را احساس و لمس می‌کرد ند و در  زمستان سال ۵۷ بعد از ۱۶ سال مبارزه و استقامت به پیروزی رسیدند. سالی که انقلاب پیروز شد، سال ۹۹ بود و امروز هم که صحبت می‌کنیم سال ۹۹ است. البته آن ۹۹، قمری بود و این ۹۹، شمسی است ولی این تقارن وجود دارد که آن ۹۹، پیروزی بزرگ برابر استبداد و استعمار و امسال هم پیروزی مقابل فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی و ایستادگی مردم است.

رییس‌جمهوری ادامه داد: سال ۹۹ قمری یک ظالم مستبد سرنگون شد. امروز هم در ۹۹ شمسی یک مستبد دیگر، دورانش سپری شد و امروز هم پایان حکومت نحسش است و در تمام این چهار سال، جز ظلم، فساد و ایجاد مشکلات برای مردم خود و جهان ثمری نداشت.

روحانی با بیان اینکه امام (ره) در طول مبارزه و در طول حکومت اسلامی همیشه بر توکل به خداوند، اتکال به حق و اعتماد به مردم تکیه داشت، اظهار داشت: امام اسلام و اجرای احکام آن را با نظر اکثریت جامعه مسلمان ایران در کنار هم قرار داد. وقتی اسلام و احکام اسلامی در جامعه ما می‌تواند حاکمیت کامل داشته باشد که بتوانیم اکثریت مردم را با اسلام آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه تنها مشکل دعوت است یعنی باید دعوت‌کننده خوبی باشیم، تصریح کرد: اسلام منطبق با فطرت و سرشت مردم، و فطرت الهی ایستادگی، پاکی، مبارزه با ظلم و... است. آنچه اسلام می‌گوید منطبق با فطرت الهی است. اگر روزی جامعه با اسلام فاصله بگیرد به خاطر مردم است که نتوانستیم اسلام را تشریح کنیم.

روحانی با بیان اینکه امام بر مردم‌سالاری هم تاکید می‌کنند، خاطرنشان کرد: عبارت میزان رای ملت است یک سخن حکیمانه، بنیادین برای جامعه اسلامی است که اصل ششم قانون اساسی براساس آن تدوین شده است. امام جمله‌ای خطاب به خبرگان قانون اساسی در مرداد ۵۸ می‌گویند که اگر امروز در روزنامه‌ای مطرح شود، ممکن است احضارش کنند. این جمله نشان می‌دهد با تفکر امام (ره) فاصله گرفتیم.

رئیس قوه مجریه افزود: امام (ره) می‌گویند اکثریت هرچه گفتند، آرای آنها معتبر است ولو به ضرر خودشان باشد. شما که ولی آنها نیستید. شما فقط وکیل آنها هستید. مردم خودشان مصالح‌شان را می‌دانند. این سخن که اکثریت مردم می‌گوید، معیار است حتی به ضرر آنها باشد.

روحانی با بیان اینکه ما فقط وکیل مردم هستیم چون با آرای آنها بر سرکار آمده‌ایم، ابراز کرد: این مهم است که جمهوری اسلامی ایران که ثمره ۱۶ سال مبارزه امام (ره) و همه مجاهدین بود و به پیروزی رسید تا روزی می‌مانند که این دو اصل جمهوریت و اسلامیت را مدنظر قرار دهیم.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: