معاون اول رئیس جمهوری روز پنجشنبه با اطمینان گفت: ملت بزرگ ایران با لحاظ کردن همه حساسیت ها، حضور پرشوری پای صندوق های رای خواهند داشت.
کد خبر: ۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴        26 February 2016
«اسحاق جهانگیری» در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در گفت و گو با خبرنگاران در عین حال گفت: از ملت بزرگ ایران خواهش می کنم که به نیاز مهم کشور در حضور پای صندوق های رای در مقطع حساس فعلی، توجه داشته باشند.
وی گفت: مجموعه فعالیت های انجام شده در بخش های مختلف وزارت کشور بیانگر آن است که آمادگی کاملی برای برگزاری انتخاباتی آبرومند، سالم و قانونمند با کمک نیروهای اجرایی و نظارتی وجود دارد.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: مقدمات کار در وزارت کشور از نظر تجهیزات الکترونیکی به جهت استفاده از فناوری اطلاعات و نیروی انسانی به جهت برگزاری انتخاباتی منسجم فراهم است و امیدواریم فردا - جمعه - شاهد برگزاری انتخابات بسیار باشکوهی باشیم که در تاریخ ایران به عنوان حماسه ای جدید ثبت شود.
جهانگیری به تاثیر انتخابات هفتم اسفند ماه در تعیین معادلات منطقه ای و بین المللی اشاره کرد و گفت: امروز کشور و منطقه در شرایط ویژه ای قرار دارد و اتفاقات بسیار مهمی جهانی و منطقه ای در حال وقوع است.
وی افزود: منطقه خاورمیانه با تنش ها، ناآرامی ها و ناامنی های بسیاری روبرو است و این شرایط بر سرنوشت کشورهای منطقه و ایران به جهت مسایل اقتصادی و بین المللی که در حال اجرای توافقی مهم و بسیار حساس با دنیا هستیم، تاثیرگذار است.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: مردم انتظار دارند پس از توافق هسته ای قدم های مهمی در جهت حل مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور برداشته شود.
جهانگیری با بیان اینکه «فردا - جمعه - دو رکن اصلی تصمیم گیری نظام جمهوری اسلامی ایران انتخاب می شود»، گفت: نخست مجلس شورای اسلامی که رکن اصلی قانونگذاری است و نقش بسیاری کلیدی و تعیین کننده در همه مسایل کشور به خصوص در مسایل اجرایی کشور دارد.
وی افزود: رکن دوم، مجلس خبرنگان رهبری است که در مواقعی ضرورت، نقش کلیدی دارد و این دو انتخابات، هم در سرنوشت کشور و هم در سرنوشت منطقه مهم است.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه «ملت ایران همیشه حساسیت های کشور و منطقه را در نظر می گیرد»، گفت: ملت ایران همیشه ملتی وقت شناس بوده و حساسیت های کشور و منطقه را در نظر می گیرد. آنها قطعا در انتخابات فردا نیز با لحاظ کردن همه حساسیت ها حضوری پرشور پای صندوق های رای خواهند داشت.
جهانگیری گفت: فردا چه دوست و چه دشمن، چشم به انتخابات ایران دارند که ببینند که مردم ایران در این انتخابات چگونه رفتار می کنند.
وی با بیان اینکه «کشور ایران فرصت های زیادی از جمله طبیعی و انسانی در اختیار دارد»، گفت: یک فرصت دیگری که هر چند وقت یکبار در اختیار ملت قرار می گیرد، فرصت حضور در انتخابات است. مردم ایران باید در انتخابات فردا حماسه مهمی خلق می کنند و هر چه حضور و رای شان گسترده تر باشد، فرصت خدمت گذاری برای مسئولان ایجاد می شود، تا آنها برای حل مشکلات کشور گام های بلندتری بردارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: