فرماندار آبادان گفت: لغو سخنرانی فائز هاشمی و صادق زیبا کلام در این شهر به خواست خود کاندیداهای دعوت کننده انجام شد.
کد خبر: ۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲        25 February 2016
به گزارش مهر، عزیزاله شهبازی  با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۵۷ قانون انتخابات، کاندیداها می توانند بدون دریافت مجوز و تنها با اطلاع دادن به فرمانداری، نسبت به دعوت از سخنرانان مورد نظر خود اقدام کنند، افزود: طبق اعلام دو نفر از کاندیداها، قرار بود تا فائز هاشمی و صادق زیبا کلام با حضور در ستادهای انتخاباتی آنان به ایراد سخنرانی  بپردازند.
 
وی با مهم خواندن موضوع برقراری امنیت شهر برای مسئولان به ویژه فرمانداری اظهار کرد: در این رابطه در دو مرحله، مراتب را به صورت مکتوب به مسئول برقراری امنیت در آبادان که همان نیروی انتظامی است، اطلاع داده و از آنان خواستار اتخاذ تدابیر انتظامی و ترافیکی و سایر موارد امنیتی در محل برگزاری سخنرانی ها شدیم.
 
شهبازی با قدردانی از همکاری و همراهی مناسب و به موقع نیروی انتظامی در تمامی مراحل انجام تبلیغات تصریح کرد:  طبق اعلام مجدد خود کاندیداهای دعوت کننده، سخنرانی به دلیل آنچه گرفتاری ناشی از انجام تبلیغات نام نهاده بودند، منتفی شد.
 
فرماندار آبادان یادآور شد: موضوع برگزار نشدن سخنرانی فائز هاشمی و صادق زیبا کلام ربطی به اعمال نظر مسئولان شهری و در راس آن فرمانداری نداشته است و تنها خود کاندیداهای دعوت کننده از این کار منصرف شدند.
 
به گفته وی، نامه مکتوب یکی از کاندیداهای منصرف شده از دعوت سخنران مدنظر وی که حاوی اعلام این مطلب و تقدیر و تشکر از فرمانداری به جهت همکاری برای فضاسازی سخنرانی بود در فرمانداری موجود است.
 
فرماندار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روند انجام تبلیغات در مهلت تعیین شده یک هفته ای بسیار آرام، قانونی و منطقی بود، افزود: پیش از آغاز تبلیغات، در چند مرحله نشستهای توجیهی و صد البته هشدارهای لازم برای رعایت مفاد قانون انتخابات از سوی داوطلبان و روسای ستادهای آنان را متذکر شدیم.
 
شهبازی اظهار کرد: به جز چند مورد اندک و کوتاه مدت که بیشتر در مسیر میدان طیب به سمت پل کابلی امام رضا(ع) در قالب راه بندان آن هم به دلیل تجمع هواداران صورت گرفته بود، مورد خاصی گزارش نشد.
 
وی تصریح کرد: موارد یاد شده نیز با کمک نیروی انتظامی و همکاری مناسب و به جای کاندیداها و روسای ستادهای آنان در کمترین زمان ممکن رفع شد.
 
شهبازی، فضای آبادان برای برگزاری یک انتخابات پرشور و حماسی را فضایی همراه با  همدلی و هم رایی مسئولان و مردم خواند و یاد آور شد: عزم جدی برای برگزاری یک انتخابات آرام و سالم در شهرستان آبادان وجود دارد و هر کس در چارچوب قانون و مجوزهای دولتی بایستی وظیفه خود را به  انجام رساند.
 
به گفته وی اعضای شورای تامین همگی پای کار هستند و هر کس به نوبه خود در حال انجام وظیفه ذاتی اش به نحو درست و شایسته است.
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: