یک روز تا آغاز انتخابات فیفا مانده و تمامی کاندیداها در مقر فیفا مستقر شده و مصاحبه‌هایی علیه یکدیگر انجام می‌دهند.
کد خبر: ۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲        26 February 2016
سپهر خرمی - تحریریه اطلس خبر| یک روز تا آغاز انتخابات فیفا مانده و تمامی کاندیداها در مقر فیفا مستقر شده و مصاحبه‌هایی علیه یکدیگر انجام می‌دهند.
شانس بیشتر پیروز شدن اما با اینفانتینیو دبیر کل یوفا است که به واسطه حضور چندین ساله‌اش در کنار میشل پلاتینی از برد رسانه‌ای بیشتری نسبت به سایرین برخوردار است. با این حال شیخ سلمان بحرینی هنوز هم امیدوار است تا در ساعات پایانی رایزنی‌ها شانسش را بالا ببرد.

جیانی اینفانتینیو
بررسی انتخابات ریاست فیفا؛ شانس بالای اینفانتینیو
وکیل دادگستری است و از سال 2009 دبیر کل یوفا است. کاندیداتوری او به یک چشم بهم زدن اتفاق افتاد. با محرومیت پلاتینی و بلاتر، او چاره‌ای جز کاندیداتوری نداشت و با حمایت رسانه‌ها و البته وعده‌های عوامانه‌ای چون افزایش تیم‌های جام جهانی از 32 به 40، آرای کشورهای جهان سوم را در اختیار دارد. همچنین با وعده کمک‌های مالی زیاد به فدراسیون‌های افریقایی، رای این قاره را نیز در جیب دارد. شواهد نشان می‌دهد شانس اول کسب پیروزی در انتخابات از آن او است.

شیخ سلمان

بررسی انتخابات ریاست فیفا؛ شانس بالای اینفانتینیو
شیخ سلمان از پر حرف و حدیث‌ترین کاندیداهای انتخاب پیش روی فیفا است. از او به عنوان یکی از سرکوب‌گران قیام مردمی مردم بحرین یاد می‌کنند و نهادهای حقوق بشری به شدت با حضور او بر راس فیفا مشکل دارند. علاوه برا این‌ها دیلی‌میل در گزارشی عنوان کرده شیخ سلمان در زمانی که ریاست فدراسیون فوتبال بحرین را در اختیار داشت، در یک تبانی زنجیره‌ای در رقابت‌های زیر 23 سال به میزبانی بحرین در سال 2010 نقش داشته است.
به نظر می‌رسد شیخ سلمان بحرینی به جای آنکه برنامه‌ها و اهداف انتخاباتی خود را پیش ببرد، با تمام توان به انتقاد از سایر رقبا به‌ ویژه جیانی اینفانتینو، رقیب اصلی خود پرداخته است. به نظر می‌رسد شیخ سلمان می‌خواهد فضا را به نفع خودش تغییر دهد. او در اکثر مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها بیشتر از رقبایش می‌گوید؛ برخلاف رقیب سوئیسی که سعی می‌کند ضمن حفظ آرامش، به‌اصطلاح در سایه حرکت کرده و آرام‌آرام به اهدافش نزدیک‌تر شود. شیخ سلمان بحرینی طی مصاحبه‌ای گفته است در صورت پیروزی در انتخابات جمعه، دموکراسی به مفهوم واقعی در فیفا اجرا خواهد شد. شیخ سلمان حتی در آخرین روز تبلیغات نیز صحبتی از برنامه‌های خود ندارد و سعی دارد با گوش دادن به مصاحبه‌های رقیبان، آنها را نقد کند. با این حال باید دید با این ترفند آرای او ریزش خواهد داشت یا بیش از پیش خواهد شد.

رژوم شامپانی

بررسی انتخابات ریاست فیفا؛ شانس بالای اینفانتینیو
او از سال 1983 تا 98 میلادی دیپلمات بوده است. او مشاور دیپلماتیک و رئیس پروتکل کمیته فرانسوی برگزار کننده جام جهانی 98 فرانسه بوده است. او همچنین سابقه مشاور ارشد رییس فیفا را بر عهده داشته است و بعد تا سال 2010 نیز به عنوان مدیر روابط بین‌الملل فیفا فعالیت می‌کرد. او تنها کاندیدای مستقل انتخابات ریاست فیفا است که بزرگانی چون پله نیز او حمایت کرده است اما با توجه به حمایت یوفا از اینفانتینیو او شانس زیادی برای پیروزی ندارد. یکی از وعده‌های شامپانی، تاکید روی استقلال فدراسیون‌های فوتبال کشورهای در حال توسعه است. همانطور که فدراسیون فوتبال فلسطین، استقلالش را مدیون شامپانی است.

شاهزاده علی بن حسین

بررسی انتخابات ریاست فیفا؛ شانس بالای اینفانتینیو
سومین پسر پادشاه اردن در آخرین انتخابات ریاست فیفا تنها رقیب سپ بلاتر بود که با 73 رای موفق شد انتخابات را به دور دوم بکشاند اما با توجه به اینکه تنها او و بلاتر در این انتخابات حضور داشتندف شاهزاده اردنی در دور دوم این رقابت انصراف داد تا بلاتر به عنوان رئیس فیفا انتخاب شود. با این حال شاهزاده علی بن حسین تا این لحظه با شیخ سلمان ائتلافی نکرده به همین دلیل آرای این دو مرد آسیایی پخش خواهد شد. شاهزاده علی بن حسین که ریاست اتحادیه واف را بر عهده دارد آرای 12 کشور عضو این اتحادیه ( به جز عربستان ) را در جیب خود می‌بیند اما شانس شیخ سلمان بیش از او است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: