خبرگزاری های غربی روز چهارشنبه بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای را بازتاب دادند.
کد خبر: ۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰        24 February 2016
خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش داد: رهبر ایران گفت که مطمئن است رای دهندگان روز جمعه در انتخابات به مجلسی رای می دهند که آماده مقاومت در برابر آمریکا باشد و ثابت کند لغو تحریم های جمهوری اسلامی تغییری در موضع ضد غربی اش ایجاد نکرده است.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز آیت الله خامنه ای افزود: ملت به نفع مجلسی رای می دهد که شان و استقلال ایران را در اولویت قرار دهد و در مقابل قدرت های خارجی که زمینه نفوذشان از ایران برچیده شده است، ایستادگی کند.
وی تاکید کرد که اطمینان دارد آمریکا توطئه نفوذ در جمهوری اسلامی را در پی توافق هسته ای طراحی کرده است.
آیت الله خامنه ای که در تهران در جمع هزاران نفر از مردم شهر نجف آباد سخن می گفت، افزود: هنگامی که موضوع توطئه نفوذ آمریکا مطرح شد، عده ای در داخل بر آشفته شدند که چرا دائماً حرف از نفوذ زده می شود، اما این یک توطئه واقعی است و گاهی اوقات حتی نفوذی ها خود متوجه نیستند که در چه مسیری قرار گرفته اند.
خبرگزاری فرانسه نیز به انعکاس سخنان رهبر معظم انقلاب پرداخت و در گزارشی آورد: آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران گفت که مردم کشورش خواستار انتخاب نمایندگانی هستند که از آمریکا ترسی به دل راه ندهند.
به رغم مذاکره بین تهران و واشنگتن که به توافق هسته ای و لغو تحریم ها منتهی شد، آیت الله خامنه ای گفته است، مذاکرات مستقیم بیشتر و بحث آشتی گسترده تر در دستور کار نخواهد بود.
این خبرگزاری به نقل از رهبر معظم انقلاب افزود: ملت نه یک مجلس طرفدار دولت و نه یک مجلس مخالف آن می خواهد، بلکه خواهان مجلسی شجاع و متدین است که به وظایف خود واقف باشد و مرعوب آمریکا نشود.
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: