فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در دیدار با «مارتین کوبلر» نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی، بر تعهد اتحادیه اروپا برای استقرار دولت وحدت ملی در این کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱        24 February 2016
به گزارش ایرنا ، دفتر مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت : «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در این دیدار بر لزوم اجرای توافق سیاسی و به ویژه اهمیت رای گیری هرچه سریع تر در مجلس نمایندگان برای استقرار دولت وحدت ملی به تبادل نظر پرداختند.
بر اساس این گزارش، موگرینی و کوبلر توافق کردند که از دولت وحدت ملی با همکاری یکدیگر حمایت کرده و اعلام کردند که به باور آنها تنها یک دولت پایدار که مورد حمایت احاد کشور باشد می تواند چالش های جدی را که لیبی با آن مواجه است برطرف سازد.
این گزارش می افزاید: طرفین همچنین در خصوص وخامت اوضاع اقتصادی و مالی و بحران انسانی که مناطق زیادی از لیبی را تحت تاثیر قرار داده گفت و گو کردند.
بر اساس این گزارش، موگرینی تصریح کرد که اتحادیه اروپا خود را برای اعطای کمک به دولت جدید لیبی پس از استقرار دولت محدت ملی متعهد می داند.
در حالی که تلاش های «برناردینو لیون» نماینده پیشین سازمان ملل در لیبی برای بهبود روند سیاسی در این کشور ناکام ماند، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، «مارتین کوبلر» دیپلمات آلمانی را در ماه اکتبر سال میلادی گذشته به عنوان نماینده سازمان ملل در امور لیبی منصوب کرد.
«برناردینو لیون» پیشتر از توافق طرف های لیبایی برای تشکیل دولت وحدت ملی در دو سال خبر داد، اما اندکی بعد پارلمان طبرق و پس از آن پارلمان طرابلس از پذیرش این طرح سرباز زدند.
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: