بررسی حساس‌ترین دیدار یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا
شب گذشته دو مسابقه دیگر از سری رقابت‌های مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در شهر لندن و تورین برگزار شد که طی آن دیدار دو تیم بایرن مونیخ و یوونتوس با تساوی 2-2 به پایان رسید و بارسلونا توانست با برتری 2-0 مقابل آرسنال در انگلیس کارش را در بازی برگشت آسان تر کند.
کد خبر: ۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱        25 February 2016
سپهر خرمی | شب گذشته دو مسابقه دیگر از سری رقابت‌های مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در شهر لندن و تورین برگزار شد که طی آن دیدار دو تیم بایرن مونیخ و یوونتوس با تساوی 2-2 به پایان رسید و بارسلونا توانست با برتری 2-0 مقابل آرسنال در انگلیس کارش را در بازی برگشت آسان تر کند.
با این حال قصد داریم دیدار حساس بایرن مونیخ و یوونتوس را مورد نقد و بررسی قرار دهیم:
سه‌شنبه شب این صدرنشینان لیگ ایتالیا و آلمان در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که هر دو تیم مجبور بودند از چند بازیکن ذخیره در ترکیب اصلی خودشان استفاده کنند. بایرن مونیخ خاوی مارتینز، بداشتوبر و بواتنگ را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و فرانک ریبری و بن عطیه هم پس از ماه‌ها مصدومیت به تازگی شرایط بازی کردن را پیدا کرده بودند. در آن سوی میدان یوونتوس نیز کیه‌لینی را در اختیار نداشت.
گواردیولا مجبور شد در خط دفاع از کیمیچ و برنات استفاده کند که همین امر باعث شد تا بایرن دو گل دریافت کند. علی رغم ترکیب نه چندان ایده‌آل برای بایرن، این تیم تا دقیقه شصت و پنج توپ و میدان را در اختیار داشت و فرصت عرض اندام را به شاگردان آلگری نداد.
برنامه‌ریزی پپ در این مسابقه از جناحین و سرعت وینگرهای این تیم، ارین روبن و داگلاس کاستا بود که کاستا روی گل اول تاثیر مستقیم خود را گذاشت تا مولر قبل از رسیدن به دقیقه 20 گل نخست تیمش را وارد دروازه حریف کند و روبن نیز در نیمه دوم موفق شد از ذکاوت خود نهایت بهره را ببرد و پس از مصدومیتش اولین گل خودش را به ثمر برساند.
یووه‌ای‌ها خوشحال اما همه چیز به سود بایرن
اما همه چیز از دقیقه شصت به بعد تغییر کرد. یووه که چیزی برای از دست دادن نداشت آلگری، هرنانس و استرارو را به جای مارکیزیو و خدیرا به میدان فرستاد تا شرایط به سود این تیم تغییر کند. یوونتوس موفق شد در دقایق 65 و 78 توسط دیابانا و استرارو دو گل وارد دروازه نویر کند تا این مسابقه با تساوی 2-2 به پایان برسد. حال یووه‌ای ها از این نتیجه راضی به نظر میرسند چرا که باخت 2-0 را با تساوی 2-2 تغییر داده‌اند. آمار منفی بایرن با پپ در بازی های خارج خانه از 9 دیدار اخیر، 4 تساوی و 4 شکست و تنها یک پیروزی بوده است اما آمار فوق العاده باوارایی‌ها در خانه که طی 4 سال اخیر تنها دو شکست را تجربه کردند که یکی از آنها دیدار تشریفاتی مقابل سیتی بوده است خیال هواداران مونیخی را از صعود تا حدودی راحت کرده است.
زدن دو گل در زمین حریف برای شاگردان پپ امتیاز مثبتی است. با این حال یوونتوس اگر می‌خواهد به مرحله بعد صعود کند با تساوی 1-1 هم نمی‌تواند به مرحله بعد برود به همین دلیل پپ در کنفرانس مطبوعاتی بعد از مسابقه از نتیجه کسب شده چندان هم ناراضی نبود چون می‌داند فضای استادیوم آلیانتس آره‌نا کاملا شرایط تیمش را دگرگون خواهد کرد.
در دیدار برگشت، فرانک ریبری می‌تواند از ابتدا به میدان برود و همچنین بن‌عطیه که در مسابقه سه شنبه شب تنها 20 دقیقه فرصت حضور داشت با رفع کامل مصدومیت می‌تواند از ابتدا به میدان برود. بازگشت گوتزه نیز دست پپ را برای مسابقه برگشت باز خواهد کرد. در آن سوی میدان نیز جورج کیه‌لینی هم می‌تواند در دیدار برگشت از ابتدا برای یوونتوس به میدان برود تا استحکام خط دفاعی تیم تورینی بیش از پیش شود. لازم به توضیح است که یوونتوس در سال 2016 تنها یک گل دریافت کرده بود اما در دیدار شب گذشته دو بار دروازه بوفون باز شد و همین امر آلگری را برای بازی برگشت نگران کرده است.
باید دید صدرنشین کدام لیگ به مرحله یک چهارم پایانی خواهد رفت. بایرن یا راه راه پوشان تورین؟

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: