عادل بازهم متهم شد!
رابطه‌ی امیر قلعه نویی و عادل فردوسی پور هیچ وقت جاده دو طرفه نمی شود. سرمربی فعلی سپاهان دلخوری همیشگی اش از عادل را هیچوقت پنهان نخواهد کرد.
کد خبر: ۷۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲        01 June 2020
رابطه‌ی امیر قلعه نویی و عادل فردوسی پور هیچ وقت جاده دو طرفه نمی‌شود. سرمربی فعلی سپاهان دلخوری همیشگی اش از عادل را هیچوقت پنهان نخواهد کرد.

در جام ملت‌های اسیا ۲۰۰۷ تیم ملی ایران شرایط خوبی نداشت، اما امیر قلعه نویی چندماه قبل از شروع این مسابقات سکان هدایت تیم ملی ایران را به عهده گرفت. او حتی کره جنوبی را در ورزشگاه ازادی با حساب دو بر صفر شکست داد تا با عملکرد مناسب راهی این مسابقات در مالزی شود.

در مالزی، اما آنطور که باید تیم ملی ایران نمایش دلپذیری نداشت و مقابل همان کره جنوبی که البته قدرت همیشگی را نداشت در پایان ۱۲۰ دقیقه به تساوی بدون گل رسید. قلعه نویی دروازه بان اصلی را در ضربات پنالتی تغییر داد و وحید طالبلو را برای مهار پنالتی‌ها به دروازه فرستاد. در نهایت با از دست دادن دو پنالتی توسط شاگردان قلعه نویی، تیم ملی ایران بازی را واگذار کرد و طبق عادت در مرحله یک چهارم نهایی کنار رفت.

بعد از حذف تیم ملی ایران بود که عادل فردوسی پور به همراه امیر حاج رضایی برنامه نقد عملکرد تیم ملی را در شبکه سه ترتیب دادند و قلعه نویی نیز در این برنامه حاضر شد تا پاسخگوی نقد فنی تیمش باشد. از آن سال به بعد بود که سرمربی سابق استقلال و تیم ملی ایران از رفتار فردوسی پور شاکی بود که در قیاس با افراد دیگر واکنش مشابهی نسبت به او نداشته است.

قلعه نویی در گفتگو با فرهیختگان اینطور به عادل می‌توپد: «ما در بدترین شرایط تاریخ فوتبال که فدراسیون فوتبال مسئول نداشت و تعلیق شده بود و بعد دو گروه سیاسی به‌جان هم افتادند چنین نتایجی را به‌دست آوردیم، اما ما را دادگاهی کردند، ولی چهار سال بعد با آن همه هزینه، در همان مرحله حذف شدند و مربی را قهرمان ملی کردند؛ بعد به نظر شما این آدم‌ها وجدان دارند؟ به‌نظر من که چیزی به‌نام وجدان و حتی خدا را نمی‌شناسند که این کار‌ها را می‌کنند؛ یکی را دادگاهی کرده و یکی را قهرمان ملی. ما در بدترین شرایط به مملکت خدمت کردیم و یکی دیگر در بهترین شرایط که حتی رئیس‌جمهور هم پای کار آمد در همان دور حذف شدند، اما او را تا حد قهرمان بالا می‌برند، ما باب میل آقایان نبودیم و آن بلا را سر من آوردند و یک روز باید جواب پس بدهند، دیر و زود دارد، اما دادگاه الهی سوخت و سوز ندارد.»

البته که افشین قطبی بعد از حذف تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی در جام ملت‌های اسیا ۲۰۱۱ مورد تمجید هیچ رسانه‌ای قرار نگرفت و مشخص نیست منظور قلعه نویی از قهرمان ملی چه مساله‌ای است چرا که تحریف تاریخ توسط او رخ داده است و اتفاقا رسانه‌ها به حالت تمسخر، قلب شیر و مثل کف دست شناختن کره جنوبی توسط قطبی را در مطالبشان عنوان می‌کردند!
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: