« از 9 سالگی بازی شطرنج را شروع کرد. اولین مربی اش استاد خسرو هرندی خیلی زود به استعدادش پی برد و آینده خوبی برای او در این رشته پیش بینی کرد. استاد هرندی در آموزش سارا سادات خادم الشریعه بسیار موفق بود به طوری که سارا در سن 12 سالگی موفق به کسب مدالهای طلا در کشور، آسیا و جهان می شود
کد خبر: ۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵        25 February 2016
سپهر خرمی - تحریریه اطلس خبر | « از 9 سالگی بازی شطرنج را شروع کرد. اولین مربی اش استاد خسرو هرندی خیلی زود به استعدادش پی برد و آینده خوبی برای او در این رشته پیش بینی کرد. استاد هرندی در آموزش سارا سادات خادم الشریعه بسیار موفق بود به طوری که سارا در سن 12 سالگی موفق به کسب مدالهای طلا در کشور، آسیا و جهان می شود و در همان سال نایب قهرمانی بانوان کشور را به دست می آورد . در ادامه استادبزرگ الشن مرادی آموزش سارا را به عهده می گیرد که متاسفانه عزیمت الشن مرادی به خارج از کشور موجب قطع آموزش او می شود. اما شطرنج باز ایرانی دست از تلاش و ممارست برنداشت و موفقیت هایش را به هر نحو ممکن ادامه داد. مهمترین موفقیت های سارا از آن زمان تاکنون به جز مدالهای یاد شده کسب مدالهای طلا، نقره و برنز در رده‌های مختلف سنی و همچنین در بازیهای بزرگسالان آسیا و شاید مهمترین آنها مدال نقره جوانان جهان در ابتدای سال 2015 است. در ضمن او جوانترین استاد بین‌المللی و بزرگ بانوان ایران است. »
این توضیحات برای سارا خادم‌الشریعه است. شطرنج بازی که خیلی زود به قله افتخار رسید. او حالا علاوه بر کسب عناوینی بزگ و قابل توجه، نایب قهرمان مسابقات گرند پری هم شده است.
خودش فکر می‌کرد رتبه ششم یا هفتم را کسب کند اما با شکست دادن بزرگان شطرنج دنیا شگفتی‌ساز شد. سارا خادم الشریعه بانوی برتر شطرنج ایران و آسیا که پیشتر در مرحله نخست رقابت های جایزه بزرگ شطرنج برتر جهان در موناکو حضور یافته بود، این بار و در دومین مرحله این رقابت ها توانست بدون شکست و با شش تساوی و چهار پیروزی در خانه خود و با کسب 7 امتیاز به مقام دوم دست یابد.
خادم الشریعه امروز در پایان یازدهمین دور این رقابت ها برابر «ناتالیاژوکوا» از اوکراین به شکست تن داد و در جایگاه دوم قرار گرفت.
دو شرکت کننده از کشور چین مقام قهرمانی و عنوان سومی را به دست آوردند که ونجون جو قهرمان شد و «شوئه ژائو» به عنوان سومی دست یافت. 

آغاز دوران طلایی شطرنج بانوان با افتخار آفرینی سارا خادم‌الشریعه
استاد بزرگ بین المللی شطرنج ایران برای مسابقات گرند پری رقابت سختی را آغاز کرد. او در پنج دور اول برابر نانا زاگنیدزه از گرجستان، برونا والی کاریکا از هند، پیا کراملینک از سوئد، ونجون جو
 از چین و ناتالیا بوگونینا از روسیه به تساوی رسیده بود و در دور ششم و هفتم برابر نینوباتسیاشویلی از گرجستان و ولنتینا گونینا  از روسیه قهرمان زنان اروپا به دو پیروزی دست یافت.
بانوی برتر شطرنج آسیا همچنین در دور هشتم برابر  هومپی کونرو از هند تعداد تساوی های خود را به عدد 6 رساند و در دور نهم که با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و معاونانش آغاز شده بود موفق شد حریف بلغاری و سپس حریف چینی را شکست دهد.
عصر دیروز پرونده این رقابت‌ها که از 22 بهمن با حضور 12 شطرنج باز برتر دنیا به میزبانی ایران آغاز شده بود با کسب عنوان نایب قهرمانی خادم الشریعه بسته شد. این رقابت‌ها هر دو سال یک بار به میزبانی کشورهای عضو فدراسیون بین‌المللی شطرنج برگزار می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: