مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در گفتگو با پارسینه:
سید ابولفضل رضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در گفت: وگو با پارسینه میران ذخایر سد‌های پنجگانه تهران تا روز گذشته را ۶۶۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۸۲ میلیون مترمکعب آب بیشتر ذخیره کردیم.
کد خبر: ۷۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹        29 March 2020
به گزارش پارسینه، سید ابولفضل رضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در گفتگو با پارسینه میران ذخایر سد‌های پنجگانه تهران تا روز گذشته را ۶۶۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۸۲ میلیون مترمکعب آب بیشتر ذخیره کردیم.

او با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد سد‌های تهران پر و ۴۰ درصد خالی است، ادامه داد: شرایط به گونه‌ای است که سیلاب‌های بهاری را مهار کنیم و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در رابطه وضعیت ذخایر آب‌های زیرزمینی هم گفت: با توجه به بارندگی‌هایی که در سال قبل رخ داد حدود ۱۵ میلیون مترمکعب وضعیت ذخایر تمامی دشت‌های استان تهران بهبود پیدا کرده، اما همچنان همه دشت‌های بحرانی و فوق بحرانی است.
به گفته این مقام مسئول، حدود ۴ میلیارد و ۲۰۰ مترمکعب به صورت تجمعی در مخازن آب‌های زیرزمینی کسری داریم و سالیانه حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب به کسری مخازن ما اضافه می‌شود.
رضوی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت بارندگی‌ها گفت: تا دیروز ۲۸۵ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده که نسبت به سال قبل ۲ درصد کاهش، ولی نسبت به میانگین دراز مدت ۴۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
او با بیان با وجود مناسب بودن وضعیت ذخایر و بارندگی‌ها مردم باید مدیریت مصرف آب را جدی بگیرند، گفت: به دلیل شرایط خاص این روز‌ها میزان مصرف در تهران حدود ۲۵ درصد بیشتر شده است.
این مقام مسول در شرکت آب منطقه‌ای گفت: حتی اگر در تامین آب مشکلی وجود نداشته باشید، باید توجه داشت که ظرفیت تصفیه، تولید و توزیع آب در شبکه محدود است.
او همچنین در رابطه ظرفیت شبکه آب گفت: ۲۹ اسفند که رکورد مصرف طی ۵۰ سال گذشته شکسته شد، حدود ۵۰ مترمکعب در ثانیه آب توزیع می‌شد که می‌توان آن را حداکثر ظرفیت شبکه دانست.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: