سال اداره کشور بدون اتکا به نفت را پشت سر گذاشتیم؛
رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ما در سال ۹۸ از فاجعه حماسه و از حماسه پیروزی ساختند، گفت: سال ۹۸ سال افتخار ملت بزرگ ایران بود چرا که در همه زمینه‌هایی که دشمن تصمیم داشت که برای مردم پیچیدگی‌هایی را ایجاد کند و در نهایت آنها را در برابر فشار خم کند، مردم ما توانستند از فاجعه حماسه و از حماسه پیروزی بیافرینند.
کد خبر: ۷۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹        18 March 2020

روحانی: ۱۳۹۸ سال افتخار ملت بزرگ ایران بود

حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: سال ۱۳۹۹ را خدمت ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت می‌گویم. برای ما جای بسیار تاسف است که در این نوروز برخی عزیزان ما در میان ما نیستند، یا در برابر ترور ناجوانمردانه آمریکا یا در برابر حادثه تلخی که برای هواپیمای اوکراینی اتفاق افتاد یا مسایلی که در بدرقه آن سردار بزرگ در کرمان پیش آمد و یا در این بیماری سخت عزیزانی که جان خود را در هفته‌های پایانی سال از دست دادند به روح بلند همه آن‌ها درود می‌فرستیم به همه خانواده‌های آن‌ها تسلیت می‌گوییم. خداوند این عزیزان را با صالحان و نیکان در آن جهان محشور کند.

وی ادامه داد: سال ۹۸ که روز‌های پایانی را سپری می‌کنیم سال افتخار ملت بزرگ ایران بود چرا که در همه زمینه‌هایی که دشمن تصمیم داشت که برای مردم پیچیدگی‌هایی را ایجاد کند و در نهایت آن‌ها را در برابر فشار خم کند درست مردم ما توانستند از فاجعه حماسه و از حماسه پیروزی بیافریند.

روحانی با تاکید بر این که فشار دشمن بیشتر در بخش اقتصاد در سال ۹۷ و ۹۸ بود گفت: در سال ۹۸ از اردیبهشت ما بدترین فشار بر مردم، اقتصاد و صنعت نفت وارد شد. این فشار‌ها علیرغم این که مشکلاتی برای مردم بوجود آورد، اما در عین حال موفقیت‌های بزرگی را آفرید. برای اولین بار در تاریخ ایران ما اقتصاد و بودجه بدون نفت را توانستیم پشت سر بگذاریم. سال ۹۸ سال اداره کشور بدون اتکا به نفت مخصوصا در بخش بودجه جاری کشور بود.

رئیس جمهور ادامه داد: در سالی که گذشت علیرغم همه فشارها، قهرمانان اقتصادی کشور از دولت و ملت و از همه نهاد‌ها و آن‌هایی که در صحنه بودند توانستند اقتصاد ما را در شرایط ثبات و آرامش نسبی قرار دهند. در این سال از تورم نقطه به نقطه ۵۲ درصد به ۲۵ درصد رسیدیم. این یعنی افتخار برای ملت بزرگ ما. در سال ۹۸ آمار۹ ماهه می‌گوید که روند رشد اقتصادی مثبت بوده است.

وی اضافه کرد: ما در سه ماهه اول و در سه ماهه دوم و بخصوص در سه ماهه سوم اقتصاد بدون نفت مثبت و هم اقتصاد با نفت مثبت است. امیدوارم سه ماهه چهارم هم ارقامی شبیه همان را داشته باشیم و این برای تاریخ ما بسیار اهمیت دارد.

روحانی خاطرنشان کرد: ما در این سال حقوق کارمندان و بازنشستگان و مستمری بگیران را نگذاشتیم یک روز تاخیر بیفتد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: