نیروهای امدادی استان لرستان در پی پیش‌بینی ورود سامانه بارشی پر قدرت در این استان به حالت آماده باش درآمدند.
کد خبر: ۷۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸        26 February 2020

گودرز امیری  معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: بارش شدید باران موجب وقوع سیل در لرستان و قطع شدن راه ارتباطی ۱۵۰ روستا در این استان شده است.

او با اشاره به اینکه میزان بارش‌ها در لرستان  ۱۳۵ تا ۱۶۵ پیش بینی شده است، اضافه کرد: تاکنون ۷۰ میلیمتر بارش داشتیم و سطح آب در حال افزایش است.

امیری گفت: پس از اخطار هواشناسی ستاد بحران در مرکز استان، شهرستان‌ها و بخش ها تشکیل و ۴۰۰ اکیپ امدادی به شهرستان‌های خطرپذیر از جمله پلدختر اعزام شدند.

او  با اشاره به اینکه اطلاع رسانی به خوبی صورت گرفته و اقلام و مواد غذایی در پلدختر انبار شده است، از برپایی مکان‌های مناسب اسکان اضطراری در پلدختر خبر داد و گفت: راه دسترسی ۱۵۰ روستا در استان و گاز شهر معمولان قطع شده است.

امیری با اشاره به اینکه تعدادی از منازل مسکونی در دلفان، خرم‌آباد و چگنی خسارت و زیرساخت‌های استان آسیب جدی دیدند، ادامه داد: رانش در برخی روستاها رخ داده و تیم‌های ارزیاب در حال بررسی میزان خسارت‌ها هستند.

محور پلدختر_اندیمشک مسدود شد

در پی طغیان رودخانه کشکان پل بابازید در شهرستان پلدختر تخریب شد و همچنین محور پلدختر_اندیمشک نیز مسدود شد.

دورود به حالت آماده‌ باش کامل درآمد

حمید جمشیدی نماینده ویژه مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در دورود گفت: تمامی امکانات، تجهیزات، مکان های عمومی و عوامل امدادی در بحران احتمالی سیلاب در این شهرستان بکارگیری شده است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: