رئیس دولت یازدهم خاطر نشان کرد:‌خوشحالم در اولین سفر اروپایی ام بعد از برجام توافق کلی برای خرید هواپیماهای نو برای مردم ما فراهم شد.
کد خبر: ۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳        24 February 2016

به گزارش ایسنا، رییس جمهور گفت: هر آنچه امروز به عنوان بازسازی ناوگان هوایی داریم در سایه‌ی برجام است و برجام هم در سایه‌ی حماسه مردم در انتخابات 24 خرداد 92 است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بزرگداشت پنجاه و پنجمین سالروز تاسیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه باز هم به حماسه و حضور مردم نیاز داریم اظهار کرد: نیاز داریم که ملت ایران به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهند و همه ما جمعه 7 اسفند در سراسر ایران پای صندوق‌های آراء بیاییم. و با گام دوم قدم‌های جدیدی برای سربلندی و سرفرازی ایران برداریم.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه باید از مذاکره کنندگان هسته‌ای بخصوص آقایان ظریف، عراقچی ، صالحی و بعیدی نژاد و همه آنهایی که برای برجام تلاش کردند ، تشکر کنیم گفت:‌ کسی به برجام با چشم بد نگاه نکند؛ چرا که برجام افتخار سیاسی ایران است.

وی با بیان اینکه از سال 2003 با شروع مذاکرات هسته‌ای از اهداف ما برداشتن حصر به روی صنعت هوایی کشور ما بود تصریح کرد:‌در آغاز سال 2005 آمریکا اعلام کرد که موانع دادن قطعات و امکانات فنی برای هواپیمای ایرانی را برداشتند اما این شرایط بعد از مدتی تغییر کرد. همچنین در این دوره از مذاکرات یکی از اهداف ما از روز اول مساله تعمیرات و سرویس‌های فنی صنعت هواپیمایی ایران بود که رفع شد و در برجام به طور کلی موانع برای خرید هواپیما برداشته شد.

رئیس دولت یازدهم خاطر نشان کرد:‌خوشحالم در اولین سفر اروپایی ام بعد از برجام توافق کلی برای خرید هواپیماهای نو برای مردم ما فراهم شد.

روحانی با بیان این که خوب است همه ما با اخلاق منصفانه سخن بگوییم اظهار کرد:‌رسانه‌ای نوشته بود برجام را به ثمر رساندند تا هواپیمای نو برای پولدار‌ها جهت سفر به اروپا بخرند. در حالی که آنهایی که به عمره ، عتبات عالیات و مشهد می روند نیز از هواپیما استفاده می کنند. همچنین اساتید دانشگاه، و آنهایی که می‌خواهند بیماران خود را به بیمارستان شهر و کشور دیگر برسانند نیازمند هواپیما هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه صنعت هوایی همان است که از دیرباز در قرآن با عنوان مرکب گوشمان به آن آشنا شده است، گفت: در قرآن مرکب به عنوان وسیله‌ی راحتی و وسیله‌ی جمال و زینت و فخر معرفی شده است و مسلمان باید به قرآنش متکی باشد. پس به آنهایی که این حرف ها را می‌زنند می‌گویم حداقل قرآن بخوانند و با هواپیما در نیفتند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: