معاون رئیس پارلمان عراق از مسئولان این کشور که در کنفرانس اقتصادی «داووس» شرکت می‌کنند خواست تا با مسئولان آمریکایی دیدار نکنند.
کد خبر: ۶۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰        21 January 2020

«حسن کریم الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق، امروز (سه‌شنبه) خواستار تحریم مسئولان آمریکایی حاضر در کنفرانس داووس و عدم دیدار با آن‌ها شد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، او گفت: «همراستا با تصمیم شجاعانه پارلمان برای اخراج نیرو‌های خارجی و رد نقض حاکمیت عراق از مسئولان عراقی حاضر در نشست داووس می‌خواهیم تا با مسئولان دولتی آمریکا به خصوص دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور دیدار نکرده و آن‌ها را تحریم کنند.»

الکعبی تأکید کرد که این موضع یک پاسخ سیاسی روشن همراه با خشم مردم علیه تجاوزات آمریکایی‌ها در نقض حاکمیت عراق است و دیدار با مقامات آمریکایی نادیده گرفتن خون شهدای عراقی محسوب می‌شود.

معاون اول رئیس پارلمان عراق گفت که این کشور برای دیدار با مقامات دیگر دولت‌ها و استفاده از توان اقتصادی آن‌ها تمایل دارد، اما نقش آمریکا در عراق بر خلاف حاکمیت، استقلال و امنیت عراق است و اینگونه اقدامات نیازمند پاسخ مناسب است.

طبق اعلام کاخ سفید، دونالد ترامپ قرار است فردا (چهارشنبه) با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در حاشیه نشست اقتصادی داووس در سوئیس دیدار و گفتگو کند.

پنجاهمین نشست عمومی مجمع جهانی اقتصاد که هر ساله در شهر داووس سوئیس برگزار می‌شود امروز آغاز به کار می‌کند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: