رونمایی همتی از اقدام ماندگار در نظام بانکی؛
رئیس کل بانک مرکزی می گوید: روند ادغام به خوبی پیش می‌رود و طبق برنامه‌ریزی ما، باید تا پایان آذرماه این ادغام قطعی شود.
کد خبر: ۶۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴        09 October 2019

اطلس‌خبر به نقل از پارسینه:

  عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: بخش عمده سهام بانک‌ها از طرف بانک سپه تملک شده و بخش کوچکی از آن باقی مانده است و دارایی‌ها در حال ارزش گذاری است.

وی گفت: این ادغام یکی از کار‌های موفق و ماندگار در نظام بانکی خواهد بود که کار بسیار پیچیده و مهمی، در فرصت قانونی و مشخصی انجام می‌شود بدون اینکه مشکلی در این بانک‌ها ایجاد شود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده برای اصلاح نظام بانکی اضافه کرد: این کار را در کوتاه مدت نمی‌توان انجام داد.

وی گفت:​ مشکلات سیستم بانکی از نظر ناترازی‌های مالی و همچنین دارایی‌ها و معوقات و همچنین مطالبات از دولت و مردم مسائل مهمی است که به تدریج حل می‌شود.

همتی افزود: براساس مصوبات قبلی شورای هماهنگی اقتصادی اقداماتی را آغاز کرده‌ایم و به تدریج انجام می‌شود، اما اصلاح نظام بانکی زمان طولانی نیاز دارد.

وی ادامه داد: در این زمینه با کمک بقیه اعضای دولت و همچنین مجلس، امیدواریم بتوانیم مسائل را پیش ببریم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه به موسسات غیرمجاز مالی، اجازه فعالیت نمی‌دهیم گفت:​ برخی موسسات مجاز بودند، اما ناترازی دارند که برخی از آن‌ها را تحت مدیریت خود قرار داده و برخی دیگر را با ابزار‌های موجود کنترل می‌کنیم تا مشکلات آن‌ها کاهش یابد.

همتی با اشاره به بازگشت ارز حاصل از صادرات افزود: یکی از دلایل اینکه بازار ارز ثبات نسبی دارد بازگشت ارز صادرکنندگان و عملکرد خوب سامانه نیما است.

وی اضافه کرد: ۱۹ میلیارد دلار در ۶ ماهه ابتدایی امسال برای کالا‌های وارداتی ارز تامین شده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ما ابزار‌هایی برای بازگشت ارز داریم از جمله مالیات بر ارزش افزوده و همچنین اگر به دلایل غیر قابل قبول ارز به چرخه اقتصاد بر نگشته باشد افراد به قوه قضائیه معرفی می‌شوند، اما تاکنون همراهی فعالان اقتصادی خوب بوده است

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: