فرستاده سازمان ملل به لیبی اعلام کرد که برای اولین بار به حل و فصل بحران خوش‌بین است.
کد خبر: ۵۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹        15 June 2019

غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی در کنفرانس مطبوعاتی با خمیس الجهیناوی، وزیر خارجه تونس از اهمیت انتقاداتی که از وی و هیئت سازمان ملل در لیبی می‌شود، کاست و گفت: چنین انتقاداتی نشان دهنده بی‌طرف بودن هیئت سازمان ملل و اعتبار تلاش‌های مسالمت‌آمیز این سازمان است.

سلامه گفت که نتایج نشست‌هایی که اخیراً با وزرای خارجه کشور‌های عضو دائم شورای امنیت و مهم‌ترین رهبران لیبی از جمله خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی و فایز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی داشته باعث می‌شود که وی نسبت به قانع کردن طرف‌های لیبیایی به محال بودن حل نظامی بحران و لزوم حل وفصل سیاسی خوش‌بین باشد.

سلامه اوضاع انسانی و امنیتی در لیبی را وخیم و خطرناک توصیف کرد و گفت: اوضاع تقریباً فاجعه‌آمیز است چراکه از زمان آغاز حرکت نیرو‌های حفتر به سمت طرابلس اوضاع پیچیده شده است.

وی درباره موضوع آتش‌بس در لیبی گفت: شورای امنیت تاکنون از اتخاذ موضع مشترکی ناکام مانده است.

وی در مقابل اذعان کرد که برای اولین بار شاهد تحول مثبتی در مواضع وزرای خارجه کشور‌های عضو دائم شورای امنیت و دولت توافق ملی لیبی بوده است.

سلامه درباره میزان خسارت‌های درگیری‌های اخیر طرابلس گفت که تعداد کشته‌شدگان به ۷۰۰ تن رسیده است.

در همین راستا منابع نظامی لیبیایی اعلام کردند که نیرو‌های دولت توافق ملی لیبی حملات توپخانه‌ای خود را به پایگاه‌های نیرو‌های حفتر در جنوب طرابلس افزایش دادند.
منبع: الشرق الاوسط
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: