وزیر کشور گفت: هیچکس حق ندارد برای رسیدن به جایگاه مقدسی همچون مجلس از مسیر نامقدس، شیوه های اتهام زنی، تهمت، افترا و رفتارهای غیراخلاقی بهره گیرد.
کد خبر: ۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱        23 February 2016

به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های دهیاری ها و شهرداری های خراسان رضوی و 79 پروژه حاشیه شهر مشهد افزود: برخی می خواهند برای متاع ناچیز شهرت و سود موقت دین و ایمان بفروشند و آبرو ببرند.
 وی ادامه داد: امروز برخی موضعگیری ها و نظرات این امر را تداعی می کند که عده ای می خواهند دین بفروشند و ایمان ببرند و پرده آبرو بدرند تا متاع ناچیز شهرت را ابتیاع کرده و سود موقت ببرند.
وزیر کشور گفت: این مبدا با مسیر ناصحیح سازگار نیست اگر هم با این شیوه ها به مجلس وارد شویم خداوند برکت در آن مجلس نخواهد گداشت.
وی افزود: وقتی شورای نگهبان همه این افراد را تایید و صلاحیتشان را تایید می کند در واقع مبنا بر آن است که همه این افراد خوب هستند، قانون رعایت شده و قانونگذار بر مبنای حکمت مسیر را مشخص کرده است.
رحمانی فضلی ادامه داد: به مردم ایمان داشته باشید و افکار، آرا و ظرفیتهای خود را ارائه دهید، اگر کسی خائن و دزد است با مستندات معرفی شود و مسئولان ذیربط به آن رسیدگی کنند.
وی گفت: باید همه تلاش کنیم مجلسی با قدرت، عزم و اراده قوی برای حل مسائل و مشکلات کشور، در مسیر انقلاب اسلامی و خواست رهبری تشکیل شود.
وزیر کشور افزود: امروز برخی تحلیل ها در بحث رابطه دولت و مجلس تعجب آور است، در نظام اسلامی تفکیک قوا برای تقابل، تضاد و رابطه دیالکتیکی نیست بلکه برای حفظ استقلال قوا در عین همکاری، معاضدت و همیاری است.
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به تاکید رهبرمعظم انقلاب ریل گذار است، ریلی که برای حرکت دولت باشد، نمی توان اینگونه قضاوت کرد که همه مشکلات عالم و اسلام بر عهده دولت است، پس مجلس در این میان چه انجام داده است.
رحمانی فضلی گفت: امروز ما وارث هرچه هستیم اعم از نقاط ضعف و قوت، موفقیتها و پیروزی ها در عرصه های مختلف همه نتیجه همکاری دولت، مجلس و قوه قضاییه است و همگان در آن سهیم هستیم.
وی بر لزوم حفظ وحدت، انسجام و حرکت درست تاکید و بیان کرد: دشمن امروز با جنگ روانی تلاش می کند در جامعه انشقاق ایجاد کند لذا نباید این فرصت را برای ایجاد افتراق جدید فراهم کرده و اجازه نفوذ نمی دهیم.
وزیر کشور افزود: با وجود رهبر معظم انقلاب اراده جمعی بر انسجام و وحدت است و در مسیری حرکت می کنیم که منافع، اقتدار، انسجام، مقاومت، ایستادگی و پیروزی ما در آن ترسیم شده باشد.

* آنان که یقین به اقتدار ملت ندارند از صحنه بین المللی هراس دارند

رحمانی فضلی در ادامه گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه کشوری تعیین کننده، عامل توازن و موثر بر روندها است بلکه در سطح بین المللی هم نقش آفرین می باشد.
وی افزود: نمود آن را در حل مساله هسته ای شاهدیم که 12 سال تبدیل به عامل تنش زا برای ایران شده بود.
وزیر کشور با اشاره به موفقیت جمهوری اسلامی ایران در حل این موضوع ادامه داد: تا پیش از سال 1392 شاهد فشارهای فزاینده دشمنان در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بودیم که عامل آن وضعیت داخلی ما، اختلافات و عدم انسجام و وحدت در کشور بود و ناراحتی و کدورت رهبر انقلاب از این وضعیت را همه شاهد بودند.
وی گفت: همه اینها دشمن را خوشحال و در ضربه زدن به این ملت و کشور مصمم تر می کرد لذا اگر امروز موفق و پیروز شده ایم در نتیجه انسجام و وحدت درونی با محوریت رهبری بوده است.
رحمانی فضلی افزود: امروز امنیت کامل در کشور حاکم است و مردم امیدوار و مصمم به ادامه مسیر انقلاب و نظام هستند لذا دشمن ناچار به تسلیم شد.
وی ادامه داد: اگر کسی تصور می کند پذیرش ما از طرف غرب به دلیل خوشرویی، نیت خوب و یا پشیمانی آمریکا از سیاست گذشته می باشد اشتباه محض است زیرا پذیرش آنها به دلیل امنیت، اقتدار و انسجام و اتحاد ما است.
وزیر کشور گفت: اگر هم تصور شود غرب تسلیم شده و دیگر در پی توطئه نیست بازهم اشتباه است، در نظام بین المللی بنا بر خوشبینی و اعتماد نیست بلکه بر اراده و تحمیل قدرت است که با اقتدار همراه می باشد و ما توانستیم اراده و اقتدار خود را تحمیل کنیم.
وی افزود: هر عاقلی به دنبال دفع شر، تهدید و کسب منافع است، امروز برخی بگونه ای برخورد می کنند که گویی مسئولان دولت به عنوان سیاست گذاران اصلی فریب خورده و قدرت تحلیل ندارند و یا در مسیر خواست دشمن عمل می کنند.
رحمانی فضلی ادامه داد: دولت تحلیل، اقتدار، برنامه و فهم درست از همه معاهدات بین المللی دارد، پیش از آن به اقتدار ملت و توانمندی و هوشمندی مردم ایران، عظمت و تدبیر رهبری معتقد است و بر این اساس عمل می کند.
وی گفت: کسانی که یقین به اقتدار ملت و تحلیل درستی از مناسبات، ایمان به مقاومت و استقامت ندارند از رویارویی با صحنه های بین المللی وحشت دارند.
وزیر کشور افزود: حل مسائل نیاز به طرح و تحلیل درست دارد نه پاک کردن صورت مساله، نمی توانیم دورخود دیوار بکشیم بلکه باید با اقتدار و تدبیر با امور مواجه شویم که این امر جز با اتحاد و همراهی در درون کشور حول محور رهبری و اطاعت از فرامین ایشان محقق نمی شود.
وی ادامه داد: طرح برخی مسائل و تحلیل ها در واقع باعث ایجاد نگرانی و دغدغه در مردم می شود در حالی که باید مردم را امیدوار و مصمم به ادامه مسیر کرد.
رحمانی فضلی گفت: امروز تمام منطقه خاورمیانه و کشورهای بزرگ در این حوزه ناگزیر وارد بحرانها و درگیریها متعدد شده اند و نفت منطقه چپاول و خونهای مسلمان ریخته می شود.
وی افزود: اتکای این ملتها به نظام اسلامی ما است و در این شرایط آیا راهکار ایجاد اختلاف، تهمت، اتهام و نگرانی در ملت است یا برعکس باید با ایجاد وحدت، انسجام، رونق و توسعه و دعوت به مشارکت و وحدت بین قوا بگونه ای حرکت کنیم که اقتدار نظام تقویت شود.
وزیر کشور ادامه داد: امروز باید در سایه آرامش بعد از دفع آن شر (موضوع هسته ای) بگونه ای عمل کنیم که از نتایج آن بهره لازم را ببریم ضمن آنکه هیچ اتفاقی در کشور بدون نظر شورای عالی امنیت ملی و رهبری نبوده و در آخرین نظر ایشان هم در برجام 9 بند گذاشتند و با نظارت گروهی اعلام کردند برای اجرا اقدام شود.
وی همچنین گفت: انتخابات به تاکید رهبر معظم انقلاب نمایش قدرت و انسجام ملت و کشور است لذا همه باید حول محور قانون و اخلاق عمل کنند.

* انباشت مشکلات نتیجه نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی غلط
وزیر کشور در ادامه حاشیه نشینی را از معضلات گریبانگیر کلانشهرها ذکر و بیان کرد: مقصد اصلی نظام بودجه ریزی و برنامه ریزی غلط است و منجر به انباشت و تراکم مشکلات اجتماعی، خدماتی و فرهنگی و در برخی مواقع عمرانی و امنیتی در حواشی کلانشهرها و شهرهای متوسط می شود.
وی افزود: در صورت نبود نگاه متوازن، عادلانه و متعادل به موضوع برنامه ریزی، توزیع امکانات و منابع کشور هر چه خدمات به حاشیه شهرها ارائه شود روند افزایشی مشکلات کاهش نمی یابد.
او ادامه داد: البته این به آن معنا نیست که خدمات به حاشیه شهرها ارائه نشود بلکه برای جلوگیری از بوجودآمدن مشکلات بزرگتر باید بازنگری جدیدی در نظام برنامه و بودجه ریزی داشته باشیم.
رحمانی فضلی با تاکید بر توجه نسبت به مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخوردار گفت: مهاجرت به شهرها حق طبیعی افراد است که امکان زندگی در روستا و مناطق کمتر توسعه یافته را ندارند و باید به آنها حق برخورداری از خدمات اولیه، شغل و درآمد کافی داده شود.
وی افزود: عدالت محوری و ایجاد تعادل و توازن در توزیع منابع و برخورداری از خدمات از وظایف حکومت و دولت است و باید به همه اقشار در پناه قانون اساسی، قوانین موضوعه و اصول اعتقادی اسلام و عدالت توجه شود.
وزیر کشور اظهار امیدواری کرد این مهم عملیاتی شود زیرا اراده دولت تدبیر و امید تحقق این توازن و تعادل در قالب برنامه ششم توسعه است لذا تمهیداتی در آن دیده شده که با تصویب در مجلس یکی از اولویتهای اصلی خواهد بود.
وی ادامه داد: بسیاری از مناطق توان قدرت اداره خود را دارند، بی جهت آنها را به یک نظام بودجه ریزی و برنامه ریزی وصل و امکان بالندگی، رشد و توسعه را از این مناطق سلب کرده ایم.
رحمانی فضلی گفت: به عنوان نمونه خراسان رضوی با دارا بودن ظرفیتهای وسیع، مرزهای گسترده، بازارهای بزرگ، شرایط مطلوب برای سرمایه گذاری و ظرفیتهای طبیعی و گردشگری عالی چشمش به دنبال سهم از اعتبارات دولتی است.
وی افزود: سایر نقاط کلان نظیر اصفهان، مازندران، شیراز و تبریز نیز به همین منوال با تکیه بر منابع و اختیارات دولتی اداره می شوند درحالی که در صورت تفویض اختیارات به خود این کلانشهرها قطعا توان اداره خود را خواهند داشت.
وزیر کشور ادامه داد: برخی از شهرها نیز به دلیل عقب افتادگی های تاریخی از امکانات اولیه برای اداره خود برخوردار نیستند و باید سهم آنها از منابع عمومی کشور افزایش یابد.
وی گفت: دولت به دنبال آن است که به صورت ریشه ای و اساسی این مشکلات را حل کند.
او افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه پیچیده شده توسط رهبر معظم انقلاب راهکار تحقق این هدف است، این اقتصاد نیازمند ریل گذاری جدیدی می باشد که از نظامهای برنامه ریزی، بودجه ریزی، مالیاتی و اداری شروع می شود و باید با بازنگری دقیق شرح وظایف و اختیارات به مناطق داده شود.
وزیر کشور ادامه داد: تا زمان تحقق این امر نباید از اجرای راهکارهای کوتاه مدت غافل شد.
وی گفت: با توجه به اینکه مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور در طول سال پذیرای خیل عظیم زائران بارگاه منور رضوی است لذا ساماندهی حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی این کلانشهر از اولویت های دولت است.
رحمانی فضلی همچنین گفت: شهرهای زاهدان، اهواز، قم، تهران،تبریز و مشهد با مشکلات زیادی درگیر هستند لذا در قالب برنامه ششم توسعه طرحهای توسعه برای چهار استان به عنوان استانهای اولویت دار دنبال می شود.
وی گفت: رفع مشکلات حاشیه شهر در گروی عزم و اراده همه دستگاههای مرتبط، انسجام، وحدت، همدلی و همراهی است.
وزیر کشور امروز سه شنبه چهارم اسفند به منظور زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و حضور در مراسم بهره برداری از طرحهای عمرانی مرتبط با دهیاریهای و شهرداریهای خراسان رضوی و نیز حاشیه مشهد وارد این شهر شد.


برچسب ها: وزیر کشور ، مجلس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: