برای حضور در المپیک ریو
تیم ملی والیبال ایران باید از اول سال 95 خود را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک آماده کند تا آخرین شانس خود برای رسیدن به ریو را آزمایش کند.
کد خبر: ۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰        24 February 2016
سپهر خرمی-تحریریه اطلس خبر|تیم ملی والیبال ایران باید از اول سال 95 خود را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک آماده کند تا آخرین شانس خود برای رسیدن به ریو را آزمایش کند. در همین راستا رائول لوزانو چند بازی تدارکاتی برای ملی‌پوشان در نظر گرفته است که دیدار مقابل قهرمان لیگ جهانی یعنی تیم ملی والیبال فرانسه است. این مسابقه جدی‌ترین محک شاگردان لوزانو است چرا که فرانسه دقیقا به سبک تیم ملی والیبال ایران سیر صعودی را طی کرد. از دسته دو رقابت‌های لیگ جهانی صعود کرد و به مقام قهرمانی رسید و همین روند را حفظ کرد. حالا این تیم، قابل احترام است و می‌تواند تلنگر جدی برای یاران سعید معروف باشد و ببینند آیا در آخرین مرحله انتخاباتی المپیک در کشور ژاپن می‌توانند جزو 4 تیم صعود کننده باشند یا خیر. 

پیش از این قرار بود تیم ملی والیبال ایران قبل از بازی‌های انتخابی المپیک در ژاپن عازم کره‌جنوبی شود تا چند بازی تدارکاتی هم با تیم ملی این کشور انجام دهد، اما چون کره‌ای‌ها در آن مقطع نمی‌توانند تیم اصلی خود را آماده کنند با موافقت لوزانو این اردو لغو شد.
به این ترتیب والیبالی‌ها منتظر هستند تا شرایط چینی‌ها را به صورت دقیق‌تر بررسی کنند. اگر شرایط چینی‌ها فراهم باشد تیم ملی به آنجا خواهد رفت و در غیر اینصورت شاگردان لوزانو 10 روز زودتر به ژاپن می‌روند تا با تیم‌هایی که برای مسابقات انتخابی المپیک به این کشور می آیند چند دیدار تدارکاتی برگزار کند.

استارت اردوی تدارکاتی تیم ملی والیبال از فرانسه

مسابقات انتخابی المپیک با حضور ژاپن، ایران، استرالیا، چین، فرانسه، لهستان، ونزوئلا و کانادا در خرداد ماه سال 95 به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود. طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی والیبال، در این رقابت‌ها سه تیم اول به همراه بهترین تیم آسیایی به رقابت‌های المپیک ریو صعود خواهند کرد. مزیت قانون جدید این است که حتی اگریکی از تیم‌های آسیایی جزو سه تیم اول باشند، تیم دیگری از آسیا شانس صعود خواهد داشت. با توجه به اینکه قدرت‌هایی چون امریکا و روسیه و ایتالیا و برزیل صعودشان را به المپیک ریو قطعی کرده‌اند، لوزانو می‌تواند تقریبا خیالش از صعود راحت باشد.

با توجه به امکانات مالی که در اختیار فدراسیون والیبال قرار گرفته و همینطور برگزاری لیگ منظم و مدعی بودن سه تیم به طور همزمان، لوزانو می‌تواند با بررسی جوانب و اردوهای مناسب همانند دیدار با تیم ملی فرانسه، ایران را برای مسابقات شهریور ماه آماده کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: