مدیر کل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر زیستی ورود گونه‌های غیربومی در طبیعت را یکی از آسیب‌های زیست محیطی دانست و گفت: ماهی قرمز که مردم بعد از ایام عید آن را در طبیعت رها می‌کنند جزو لیست گونه‌‌های آسیب‌رسان قرار دارد.
کد خبر: ۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵        23 February 2016
به گزارش تسنیم،علی اصغر مبارکی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: آسیب زدن گونه‌های غیربومی به طبیعت یکی از مشکلات محسوب می‌شود که  از آن جمله می‌توان به رهاشدن ماهی قرمز ایام عید و لاک پشت‌ها اشاره کرد.

  وی ادامه داد: مردم از رها کردن ماهی قرمز ایام عید در طبیعت جدا خودداری کنند چرا که این ماهی قرمز در لیست بالای آمار گونه‌های آسیب‌رسان قرار دارد.

مدیر کل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر زیستی به گونه جدیدی که در تالاب انزلی یافت شده اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در تالاب انزلی با این مشکل مواجه شده‌ایم که هزینه سنگینی روی دست سازمان می‌گذارد.

مبارکی تصریح کرد:‌گونه غالب همچون ماهی قرمز به گونه‌ای گفته می‌شود که اگر در استخر نگهداری شود مشکلی ایجاد نمی‌کند اما اگر در محل‌هایی همچون لار و یا زیست‌گاه‌های دیگر برود شکل ایجاد خواهد کرد و گونه‌های بومی را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: گونه‌های غالب به‌راحتی جایگزین گونه‌های بومی می‌شوند و آن را از بین خواهند برد همانند ماهی تیلاپیا که در یکی از تالاب‌ها مسکل ایجاد کرده است و یا اتفاقی که برای گونه‌های بومی در تالاب شادگان افتاد که متاسفانه تمامی این مشکلات هزینه بر خواهد بود.


برچسب ها: ماهی قرمز ، عید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: