سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت:‌ باید به فهرست 30 نفره اصولگرایان به طور کامل رای داده شود که رای ندادن به تمام فهرست اصولگرایان یعنی رای دادن به فهرست رقیب.
کد خبر: ۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱        23 February 2016
به گزارش ایسنا،غلامعلی حداد عادل در همایش علما، ائمه جماعات و روحانیت تهران با اشاره به وجود دو جریان در عرصه‌ی سیاسی کشور اظهار کرد: یک جریان به دنبال جدایی دین از سیاست است. این جریان همان اسلام آمریکایی است که در برابرش نیز جریان دیگری قرار دارد که معتقد به اسلام فقهی است و آن را عرصه‌ی مناسبی برای اداره‌ی جامعه می‌داند و این دو تفکر همواره در جامعه ما وجود داشته و در برابر هم قرار گرفته‌اند.

  وی افزود: قبل از انقلاب دانشگاه‌ها در عرصه‌های مختلف اجتماعی تحت سیطره این تفکرغرب گرا بود و با وقوع انقلاب اسلامی و در دوران جنگ این تفکر فرصت ورود و ظهور را پیدا نکرد اما عده‌ای بعد از جنگ به فکر استفاده از آراء این جریان غرب گرا افتادند و منازعات 20 سال گذشته در عرصه‌ی سیاست داخلی میدان مبارزه این دو بینش بوده است که یکی معتقد به اسلام محمدی و دیگری اسلام آمریکایی را می‌پسندیدند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با اشاره به این که در مجلس ششم در خط اول مبارزه با این تفکر قرار داشته است اظهار کرد: مقام معظم رهبری با تشخیص درست علمدار آن راهی هستند که امام (ره) آن را آغاز کردند و ما در مجلس اصول خود را همان خطوطی می‌دانیم که امام و رهبری برای ما تعیین کردند.

حداد عادل در تعریف اصولگرایی و مبانی آن اظهار کرد:‌ اصولگرایی عبارت از این است که ما برای رای بیشتر دست از اصول خودمان بر نداریم و معتقد باشیم که اگر بر اصول اسلامی خود پایدار بمانیم در حل مشکلات مردم بکوشیم و چهره‌ای حقیقی از اسلام معرفی کنیم؛ کسانی که تفکر دیگری دارند به کارآمدی اسلام معتقد خواهند شد.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به انتقاداتی که نسبت به فهرست نهایی شورای ائتلاف اصوگرایی طرح می شود گفت: گاهی در مجامع سیاسی درباره‌ی فهرست 30 نفره شورای ائتلاف گفته می‌شود که چرا فلانی در آن حضور دارد و دیگری نیست . ما سعی کردیم فهرست مناسبی ارائه دهیم و ممکن است اگر کسی دیگر این فهرست را تدوین می‌کرد بهتر از این می‌شد اما در حال حاضر مساله این نیست و همه کسانی که دراین لیست قرار دارند در پیروی از ولایت آزموده شده‌اند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: باید به این فهرست 30 نفره رای داده شود که رای ندادن به تمام فهرست اصولگرایان یعنی رای دادن به فهرست رقیب.

حداد عادل مساله اصلی کشور را در حال حاضر تفاوت دو طرز نگاه در سیاست دانست و گفت: در حال حاضر مساله کشور وجود دو نگاه و طرز تفکر در انقلاب است که یک نگاه می‌گوید باید در نظام جهانی هضم شد تا بتوان کشور را اداره کرد و نگاه دیگر معتقد است باید استقلال کشور را حفظ کرد تا شرایط ایران به پیش از انقلاب باز نگردد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با اشاره به لیست نهایی این شورا اظهار کرد:‌ ما بر روی صلاحیت تک تک افراد حاضر در لیست تاکید داشته‌ایم و با نظر سنجی‌ها و رای گیری‌ها سعی کرده‌ایم که این مهم را رعایت کنیم.

وی افزود: امیدواریم که این لیست بتواند به تشکیل یک مجلس مجرب برای کمک به اداره کشور منجر شود.

حداد عادل در پایان یکی از وظایف اصلی مجلس دهم را نظارت بر برنامه‌های اقتصادی دولت دانست و گفت: یکی از وظایف مهم و سنگین مجلس دهم در دوران پسا برجام نظارت بر برنامه‌های اقتصادی دولت است و حضور چند تن از اقتصاد‌دانان در لیست اصولگرایان نیز ناظر به همین موضوع بوده است.


برچسب ها: همایش ، انتخابات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: