معاون رفاه اجتماعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: طی دو سال ایران در زمینه بهبود فضای کسب و کار و برداشتن موانع در این زمینه از رتبه ۱۵۲ به رتبه ۱۲۰ ارتقا پیدا کرد.
کد خبر: ۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸        08 April 2016
به گزارش مهر، احمد میدری شامگاه امشب در جلسه فرهنگ شهروندی در استانداری خوزستان اظهار کرد: بحث بهبود محیط کسب و کار در همه اسناد ذکر شده و مقام معظم رهبری نیز تأکید بسیاری نسبت به این مسئله دارد. در واقع ۱۵ سال است که مسله بهبود شرایط کسب و کار در دنیا مطرح شده است.

وی افزود: طی این دو سال ایران در زمینه بهبود فضای کسب و کار و برداشتن موانع در این زمینه از رتبه ۱۵۲ به رتبه ۱۲۰ ارتقا پیدا کرد.

معاون رفاه اجتماعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای شفاف سازی نظام اداری، مقام های مسئل باید اراده سالم سازی و روان سازی دستگاه اجرایی خود را داشته باشند. البته نیاز به فرهنگ سازی هم هست و این فرهنگ سازی به معنای عادت های رفتاری است.

میدری بیان کرد: برای ایجاد تغییر در سیستم های اداری باید همه اقشار به ویژه اصحاب رسانه، نخبگان، دانشگاهیان و مسئولان همکاری لازم را داشته باشند. به عنوان نمونه منشأ تغییر مقررات در برخی کشورها حرکات مردمی بوده است.

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی مواقع قبح ارتشاء در جامعه به عنوان یک امتیاز مطرح می شود و این اصلا کار صحیحی نیست.

معاون رفاه اجتماعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تأکید کرد: نظام اداری هر کشور رمز توسعه آن کشور است، برای رسیدن به موفقیت در زمینه شفاف سازی نظام اداری باید از جمع نخبه استفاده کرد.

میدری با اشاره به اینکه اصلاح نظام اداری ضرورت کشور است، یادآور شد: باید هر کدام از ادارات پیشنهادات خود را تنظیم کرده و با برنامه ریزی در جلسات بعدی حضور پیدا کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: