کد خبر: ۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸        07 April 2016

در سایه اقدام گروههای مسلح در نقض آتش بس در سوریه و حمایت تسلیحاتی جدید ترکیه و عربستان از آنها، مخالفان سوری مورد حمایت عربستان امروز در شهر ریاض نشست برگزار می‌کنند.

نشست ریاض مخالفان سوری


اسعد الزعبی رئیس تیم مذاکراتی مخالفان سوری مورد حمایت ریاض در کنفرانس مطبوعاتی گفت: این نشست امروز در ریاض برگزار خواهد شد و در آن حوادث، مذاکرات و تماس ها ارزیابی خواهد شد. این امر در پرتو یادداشت های دوجانبه هیئت عالی مذاکرات (مخالفان سوری مورد حمایت ریاض) و استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه انجام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، الزعبی گفت: ارزیابی آخرین تحولات در سطح نظامی نیز از محورهای نشست امروز در ریاض است؛ خصوصا تحولات مربوط به ریف جنوبی و شمالی حلب و جنگ علیه داعش خواه در ریف شمال شرقی حلب یا در ریف درعا.

به زعم الزعبی، موارد نقض آتش بس توسط نظام سوریه از دیگر محور نشست است.

این نشست درحالی برگزار می شود که روزنامه رای الیوم امروز در گزارش خود از نبرد بزرگ حلب در روزهای آینده در سایه زمزمه شکست آتش بس و رسیدن سلاح های تازه به دست عناصر مسلح مورد حمایت ترکیه و عربستان در شمال سوریه خبر داد.

روزنامه رای الیوم افزود: نبرد بزرگ شهر حلب در روزهای آینده خواهد بود و ارتش سوریه و هم پیمانانش خود را در ریف این شهر مستقر می کنند و منابع نظامی از سلاح ها و تاکتیک های نظامی جدید گروههای مسلح درسایه تصمیم کشورهای منطقه ای حامی این گروهها برای پایان دادن به آتش بس سخن می گویند.

وی الزعبی مدعی شد: خروج داعش از تدمر و القریتین با همدستی و هماهنگی نظام سوریه صورت گرفت.

وی اعزام نیروهای ویژه ارتش ایران به سوریه را از دیگر محورهای نشست دانست و تهران را به زعم خودش "به برهم زدن ثبات منطقه و تروریسم پروری" متهم کرد.




برچسب ها: سوری ، ریاض ، آتش بس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: