محمود واعظي نماينده ويژه رئيس جمهوري در امور تركيه در رأس هيأتي اقتصادي براي شركت در بيست و پنجمين نشست كميسيون مشترك اقتصادي ايران و تركيه، چهارشنبه شب وارد آنكارا شد.
کد خبر: ۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳        06 April 2016
واعظي در رأس هيأتي اقتصادي وارد آنكارا شد به گزارش ايرنا، رئيس طرف ايراني كميسيون مشترك اقتصادي ايران و تركيه در فرودگاه آنكارا مورد استقبال مقامات وزارت توسعه و محمد ابراهيم طاهريان سفير جمهوري اسلامي ايران در تركيه قرار گرفت.
در اين سفر معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري به همراه رحماني موحد معاون سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري و نيز مسئولان سازمانها و نهادهاي دولتي ذيربط ايراني، واعظي را همراهي مي كنند.
همزمان با ورود واعظي به آنكارا، وزارت توسعه تركيه با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد؛ بيست و پنجمين نشست كميسيون مشترك اقتصادي ايران و تركيه با حضور هيأتي از ايران به رياست محمود واعظي و هيأتي از تركيه به رياست جودت يلماز نماينده دولت تركيه در تنظيم روابط با ايران و وزير توسعه تركيه فردا پنجشنبه در آنكارا شروع بكار مي كند.
در اطلاعيه آمده است: واعظي ضمن شركت در نشست كميسيون مشترك اقتصادي ايران و تركيه، با جودت يلماز رئيس طرف ترك كميسيون مشترك ايران و تركيه، مصطفي الي تاش وزير اقتصاد، بلند توفنكچي وزير گمركات و تجارت و بنالي يلدريم وزير ارتباطات، حمل و نقل و دريانوردي تركيه نيز ديدارهاي دوجانبه اي خواهد داشت.
در اطلاعيه يادآوري شده است كه برگزاري بيست و پنجمين دور كميسيون مشترك اقتصادي ايران و تركيه در گفت وگوهاي بين مقامات بلندپايه دو كشور در جريان سفر دوروزه ماه مارس گذشته احمد داوداوغلو نخست وزير تركيه به ايران مقرر شده و هيأت ايراني به تركيه دعوت شده بود.
وزارت توسعه تركيه تأكيد كرده است: برگزاري اين نشست در شرايطي تاريخي كه تحريم هاي بين المللي عليه ايران در حال برداشته شدن است، برگزار مي شود و زمينه ساز گسترش هرچه بيشتر روابط اقتصادي ايران و تركيه خواهد شد.
در اين راستا، مسائلي چون توسعه دامنه اجرايي موافقتنامه تجارت ترجيحي بين ايران و تركيه، توسعه همكاريها در حمل و نقل و انرژي در دستور كار كميسيون مشترك اقتصادي قرار داده شده است.
اطلاعيه مي افزايد: با اتمام مذاكرات كارشناسي در كميسيون، هر دو وزير به قونيه رفته و در مجمع كاري ايران و تركيه كه با شركت كارآفرينان ايراني و تركيه اي در اين شهر برگزار مي شود، شركت كرده و يادداشت تفاهم مربوط به كميسيون مشترك و همچنين موافقتنامه اي در زمينه همكاريهاي ايران و تركيه در نظام بانكداري را امضا خواهند كرد.
اين نشست به طور دوره اي در ايران و تركيه برگزار مي شود و آخرين آن فروردين ماه سال 1393 در تهران برگزار شده بود.

برچسب ها: واعظی ، اقتصادی ، آنکارا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: