نمایندگان شنای ایران در دومین روز مسابقات بین المللی ورزش های آبی در دوبی ۱۰ مدال به دست آوردند و چهار ركورد ملی را جا به جا كردند.
کد خبر: ۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹        06 April 2016
به گزارش ایرنا از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، دیروز (سه شنبه) و در دومین روز از مسابقات ورزش های آبی دوبی، مرحله مقدماتی و فینال ماده های ۲۰۰ متر مختلط انفرادی، ۵۰ متر كرال پشت، ۱۰۰ متر پروانه و ۱۰۰ متر قورباغه با حضور شناگران ایرانی برگزار شد.

تنها طلایی ایران در این روز، علیرضا امین زمردی از تیم هیات شنای استان تهران بود. این شناگر جوان توانست در ماده های ۵۰ متر كرال پشت و ۱۰۰ متر پروانه گردن آویز طلا را بدست آورد. مهران قاسم زاده، علی فتحی، عرفان مقدم و آریا نسیمی شاد در رده های سنی مختلف موفق به كسب نشان نقره شدند و سامان سپیددست، جمال چاوشی فر، امیرعباس امراللهی و مهران قاسم زاده به نشان برنز رسیدند.

علاوه بر این مدال آوری ها، شناگران ملی پوش تیم سرزمین موج های آبی ركوردهای متعددی نیز شكستند. ابتدا آریا نسیمی شاد در مرحله مقدماتی ماده ۱۰۰ متر قورباغه با ثبت زمان یك دقیقه و چهار ثانیه و ۱۲ صدم ثانیه ركورد ایران در رده سنی ۱۵-۱۷ سال را بهبود بخشید.

جمال چاوشی فر شناگر با تجربه ایران در ماده ۵۰ متر كرال پشت ركورد خود را ترقی داد. او با ثبت زمان ۲۶ ثانیه و ۲۸ صدم ثانیه علاوه بر كسب مقام سوم، حد نصاب جدید ملی در این ماده به ثبت رساند.

آخرین ركوردشكن ایران هم مهدی انصاری بود. انصاری كه در ماده ۱۰۰ متر پروانه به آب زد در ۵۰ متر ابتدایی بی رقیب بود و با لمس دیواره استخر در ۲۵ ثانیه و ۹ صدم ثانیه، یك صدم ركورد ملی را پس از چهار سال بهبود بخشید. این شناگر در برگشت هم عملكرد خوبی داشت و در نهایت با ثبت زمان ۵۵ ثانیه و ۸ صدم ثانیه ركورد خود در ۱۰۰ متر پروانه ایران را بهبود بخشید تا دو ركورد جدید به نام خود ثبت كند.

مسابقات بین المللی شنای دوبی از ۱۶ تا ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ به میزبانی استخر حمدان این شهر برگزار می شود. از ایران تیم های سرزمین موج های آبی و هیات شنای استان تهران در این رقابت ها شركت كرده اند.





برچسب ها: مسابقات دوبی ، شیرجه ، شنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: