استاندار تهران با اشاره به امكانات و ظرفيت هاي گردشگري پايتخت و حومه آن گفت: اين ظرفيت ها كه در حال توسعه مي باشند در نوع خود براي گردشگران جذاب است.
کد خبر: ۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸        05 April 2016
به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد حسين هاشمي شامگاه سه شنبه در آيين تجليل از فعالان و خادمان ستاد اجرايي خدمات سفر هاي نوروزي سال 95 استان تهران افزود: با توجه به اين ظرفيت هاي جذاب بايد براي معرفي تهران به عنوان مقصد گردشگري بيش از پيش تلاش كرد.
وي با تاكيد براينكه تهران بايد جايگاه خود در افزايش پذيرش گردشگران داخلي و خارجي را ارتقا دهد گفت: گردشگري صنعتي است كه اشتغال مولد دارد، خدمات گسترده اي ارائه مي دهد، شهر زنده مي كند و يكي از راحت ترين راه هاي كسب درآمد است.

* افزايش 15درصدي گردشگران نوروزي استان تهران
استاندار تهران با اشاره به اينكه شمار گردشگران ورودي به استان در نوروز 95 نسبت به سال گذشته افزايش 15درصدي نشان مي دهد گفت: در مجموع تعدادگردشگران نوروزي استان در دوسال گذشته 40 درصد افزايش يافته است.
وي با اشاره به كاهش تصادفات و مرگ و مير و افزايش رضايت گردشگران ورودي استان افزود: اين مهم در سايه هماهنگي، وحدت و اعتماد دستگاههاي مختلف اتفاق افتاد.
استاندار تهران با قدرداني از روند صعودي خدمات خدمت رساني بخش هاي مختلف استان به گردشگران نوروزي در مقايسه با سال گذشته تصريح كرد: اين مهم در پي هماهنگي بسيار خوب دستگاههاي استان رخ داد و كوچكترين نشانه اي از اختلاف بين دستگاههاي مسئول گزارش نشد.
هاشمي با اشاره به ديدار هاي خود از فرودگاه مهر آباد و پايانه هاي مسافربري استان تهران خاطر نشان كرد: نكته بسيار مهمي كه در گفت و گو با گردشگران برجسته بود رضايت مردم در تهيه بدون دغدغه بليط هاي شركت هاي هواپيمايي و اتوبوس هاي بين شهري بود.
هاشمي ارائه تخفيف تا 45درصدي اماكن اقامتي شهر تهران در نوروز 95را اقدامي بسيار خوب ارزيابي كرد كه براي گردشگران جذابيت زيادي دارد.
به گفته هاشمي 72 هزار نفر در تعطيلات نوروز امسال در فضاي آموزشي تهران اقامت كردند كه رقم قابل توجهي محسوب مي شود.
استاندار تهران با اشاره به اينكه فضا و بناهاي تاريخي پايتخت دست كمي از خانه هاي تاريخي يزد، كرمان و اصفهان ندارد افزود: بايد ظرفيت هاي گردشگري استان را در بخش هاي مختلف به مردم معرفي كرد.
وي در پايان از هماهنگي و خدمات ارائه شده از سوي شهرداري تهران به گردشگران نوروزي تشكر كرد.
در اين آيين كه فرمانداران شهرستان هاي استان و جمعي از مسئولان و كاركنان ستادهاي اجرايي خدمات سفر هاي نوروزي سال 95 استان تهران حضور داشتند از فعالان و خادمان اين ستادها عصر سه شنبه با حضور استاندار در محل هتل بزرگ تهران تجليل شد.

برچسب ها: گردشگری ، توسعه ، پایتخت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: