ظریف: در مورد تحولات قره باغ با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت و گو می شود
وزیر امور خارجه با بیان این كه در حاشیه چهارمین اجلاس سه جانبه ایران،جمهوری آذربایجان و تركیه با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در مورد آخرین تحولات قره‌باغ و تلاش برای حل این بحران گفت و گو می شود، تاكید كرد: باید با درایت كشورهای منطقه بویژه همسایگان در شاهد فضای صلح و آرامش باشیم.
کد خبر: ۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹        05 April 2016
 محمدجواد ظریف پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در هنگام ورود به فرودگاه رامسر در جمع خبرنگاران در مورد تحولات در قره باغ با یادآوری رایزنی و گفت و گوی تلفنی خود با وزیر خارجه ارمنستان پیش از سفر به رامسر افزود: البته هماهنگی برای برگزاری اجلاس چهارم قبل از این درگیری‌ها بود و ما بر پایان دادن به درگیری‌ها تاكید داریم و معتقدیم باید از هر ظرفیتی برای پایان دادن این درگیری‌ها استفاده شود.
وی ادامه داد: امروز نیز در حاشیه اجلاس با وزیر امور خارجه آذربایجان در مورد تحولات این منطقه گفت‌وگو خواهم كرد. هدف ما پایان دادن به این درگیری‌ها است و معتقدیم كه باید با درایت كشورهای منطقه به خصوص همسایگان در منطقه‌ ما شاهد فضای صلح و آرامش باشیم.
وزیر امور خارجه همچنین درمورد درمورد اجلاس سه جانبه ایران، جمهوری آذربایجان و تریكه اظهارداشت: دور نخست اجلاس سه جانبه در ارومیه و دور دوم و سوم آن در شهرهای نخجوان و وان برگزار شد.
ظریف هدف از برگزاری این اجلاس‌ را ترغیب و تشویق همكاری‌ها در حوزه‌های مختلف بین سه كشور همسایه و مسلمان عنوان كرد.
وی با بیان این كه سه كشور می‌توانند در زمینه گردشگری، ترانزیت كالا و گمرك با یكدیگر همكاری‌های خوبی داشته باشند، اظهار داشت: خطر افراطی‌گری و تروریسم منطقه ما را تهدید می‌كند و كشورهای منطقه از آن رنج می‌برند.
رییس دستگاه دیپلماسی تصریح كرد: هماهنگ كردن تلاش‌ها برای مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم یكی دیگر از اهداف برگزاری این اجلاس است.
چهارمین اجلاس سه جانبه ایران، آذربایجان و تركیه عصر امروز در رامسر برگزار می شود.
برچسب ها: ظریف ، رامسر ، قره باغ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: