اصلاح طلبان و اصولگرایان در رقابتی سالم و بدون تخریب یکدیگر برنامه های خود را به مردم ارائه دهند تا مردم حق انتخاب داشته و بتوانند از بین نامزدها، اصلح را انتخابات انتخاب کنند.
کد خبر: ۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲        23 February 2016
به گزارش ایرنا، عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: ایجاد آرامش و امید در بین مردم در فضای انتخاباتی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین مجلس شورای اسلامی از اولویت های اصلاح طلبان است.

حسین کمالی افزود: ائتلاف اصلاح طلبان برای حضور نامزدهای اصلح در مجلس خواهان برگزاری رقابتی خوب و سالم در فضایی آرام است.
دبیر کل حزب اسلامی کار ادامه داد: اصلاح طلبان، بد اخلاقی را قبول نداشته و معتقدند برای برگزاری انتخاباتی سالم باید حزب های مختلف به صورت مسالمت آمیز با یکدیگر بحث و گفت و گو داشته باشند.
وی بیان کرد: اصلاح طلبان و اصولگرایان در رقابتی سالم و بدون تخریب یکدیگر برنامه های خود را به مردم ارائه دهند تا مردم حق انتخاب داشته و بتوانند از بین نامزدها، اصلح را انتخابات انتخاب کنند.
کمالی ادامه داد: برای اینکه مجلس خوب و سالمی داشته باشیم باید افراد پاک دستی که مورد تایید ائتلاف اصلاح طلبان نیز هستند، به مجلس راه یابند.
وزیر اسبق کار و امور اجتماعی یادآور شد: ائتلاف اصلاح طلبان در این دوره به جای رقابت چهره به چهره، رقابت برنامه را در دستور کار خود قرار داده است و از اصولگرایان می خواهد برنامه های خود را ارائه دهند تا مردم بتوانند به درستی نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.
وی با یادآوری تشکیل مجلس قدرتمند در ابتدای انقلاب افزود: مجلس از ابتدای انقلاب پرقدرت کار خود را آغاز کرد و آهسته آهسته موقعیت خود را از دست داد و به مجلسی کم توجه به برخی مسائل ملی و مجلسی تابع تبدیل شد که در بخش هایی نقش اصلی خود را ایفا نکرد.
وزیر اسبق کار و امور اجتماعی بیان کرد: نمایندگانی در دوره های بعد روی کار آمدند که تغییرات مورد نیاز کشور را پیگیری نکردند و موجب شدند صنعت و اقتصاد با رکود مواجه شود و بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل و کارگران حرفه خود را از دست دادند.
کمالی ادامه داد: این افراد کشور را در موقعیتی قرار دادند که اعتیاد در آن روزانه افزایش یافته و به مرحله ای رسیده که هم اکنون دو میلیون معتاد و 200 تا 300 هزار زندانی در کشور وجود دارد و در هر ساعت 16 طلاق در کشور اتفاق می افتد که فاجعه ای برای جامعه محسوب می شود.
وی گفت: نمایندگان قبل اگر زمانی که به این جایگاه تکیه زدند تلاش خود را برای رقابتی کردن اقتصاد و اصلاح سیستم اقتصادی کشور صرف می کردند بسیاری از مشکل های کارگران برطرف و سرمایه گذاران احساس امنیت بیشتری برای سرمایه گذاری در جامعه می کردند.
عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری ردصلاحیت برخی از نامزدهای اصلاح طلبان گفت: اگر چه این اقدام فضا را از دست ائتلاف اصلاح طلبان گرفت ولی این ائتلاف در انتخاب نامزدها از موقعیت و جایگاه خوبی در جامعه برخوردار است.
وی ادامه داد: قانون، اصل در انتخابات را بر اساس برادری و دوستی قرارداده است و کسانی که باید صلاحیت نامزدها را قبول کرده و به آنان رای دهند مردم هستند زیرا آنان نامزدها را می شناسند.
کمالی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات باید 30 درصد نامزدها از بین جوانان و 30 درصد ار بین زنان انتخاب می شدند تا گردش نخبگان شکل گیرد.
وی ادامه داد: افرادی که از طرف ائتلاف اصلاح طلبان انتخاب شده اند اصلاح طلبان دست دوم و سوم نیستند بلکه کسانی هستند که افکار اصلاح طلبانه داشته و به دنبال بهتر شدن امور جامعه هستند.
وی ادامه داد: جوسازی هایی که برخی بر علیه این ائتلاف مبنی بر ورود افراد دست دوم و سوم به انتخابات می کنند به دلیل احساس واگذاری زمینه و میدان به این ائتلاف است زیرا آنان می دانند آرای مردم 65 به 35 به نفع اصلاح طلبان است و مردم گرایش بیشتری به اصلاح طلبان و افکار و روحیه اصلاح طلبی دارند.
وی با یادآوری اینکه برخی از افراد مدعی شده اند که اصلاح طلبان در ائتلاف خود اقتصاد دانی ندارند، گفت: این افراد که در ائتلاف خود از اقتصاد دان استفاده می کنند فراموش کرده اند که تمام اختلاس ها و مشکل های مالی در زمان اقتصاد دان های آنان اتفاق افتاده و اصلاح طلبان در آن زمان نقشی نداشتند.
رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان با یادآوری رعایت حد مرز ها در انتخابات گفت: صدا و سیما که از اعتبار بیت المال و پول نفت تامین می شود به صورت حزبی عمل می کند در صورتی که متعلق به همه مردم است و نباید وارد بازی های سیاسی شود.
دبیر سابق جنبش دانشجویی منطقه مرکزی و روزنامه نگار نیز در این نشست گفت: بعد از مجلس هشتم حاکمیت و مجلس یک دست تر و اصولگرایی تر شدند که این امرموجب تحریم و حرکت کشور به سمت ورشکستگی اقتصادی شد.
سروش فرهادیان افزود: در سال 84 و 88 اکثریت، مغلوب اقلیت شدند و این مهم موجب شد که دولت احمدی نژاد روی کار آمده و بیشترین ضرر و زیان به کشور وارد شود ولی در سال 92 اکثریت خود را پیدا کردند و به مهندسی انتخابات نه گفتند و فضای آن توسط آرای مردم به گونه ای مهندسی شد که مهندسان هم نتوانستند آن را مهندسی کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: