دبیرکل کمیته المپیک با اشاره به پرداخت بخش باقیمانده بودجه ۹۴ از سوی دولت، گفت: با این بودجه تمام فدراسیون‌ها را شارژ مالی کردیم و میزان تخصیص فدراسیون‌های المپیکی را به صددرصد رساندیم.
کد خبر: ۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰        05 April 2016
شاهرخ شهنازی در گفتگو با مهر با بیان اینکه ۶ میلیارد تومان طلب کمیته ملی المپیک که مربوط به بودجه این کمیته از سال ۹۴ بود بعد از نوروز و در اولین روز رسمی کاری سال ۹۵ از طرف دولت تخصیص داده شد، اظهار داشت: از این بودجه برای کمک به تمام فدراسیون‌ها و حتی کمیته ملی پارالمپیک استفاده کردیم تا مسئولان آنها بتوانند بدون مشکل مالی سال ۹۵ را آغاز کنند.

وی در مورد میزان بودجه تخصیص داده شده به فدراسیون‌ها خاطرنشان کرد: در این مرحله از توزیع بودجه تقریبا تمام فدراسیون‌ها را تحت پوشش قرار دادیم، حتی به فدراسیون‌هایی که برنامه‌ای برای المپیک یا کسب سهمیه این بازی‌ها ندارند نیز توجه داشتیم. البته به طور طبیعی در میزان بودجه تخصیصی برای فدراسیون‌ها، اولویت‌بندی‌های همیشگی را در نظر داشتیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: با لحاظ کردن این مرحله از اختصاص بودجه به فدراسیون‌ها، بودجه تخصیصی فدراسیون‌های المپیکی در سال ۹۵ بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده و از محل دولتی به صددرصد رسید. سایر فدراسیون‌ها هم بین ۷۵ تا ۸۵ درصد بودجه مربوط به خود در این سال را دریافت کردند.

شهنازی ضمن تقدیر از مسئولان دولتی برای توجه به مسائل مالی کمیته ملی المپیک و اختصاص بخش باقیمانده بودجه ۹۴ این کمیته در اولین روزهای سال جاری، تصریح کرد: از شخص رئیس جمهور به خاطر توجه ویژه به ورزش و موضوع المپیک و همچنین آقای نوبخت معاون اول رئیس جمهور و آقای اکرمی خزانه‌دار کل کشور به خاطر پیگیری دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به مشکلات مالی ورزش تشکر ویژه داریم. باید از وزیر ورزش و معاونان وی نیز که به معنای واقعی کمیته ملی المپیک را در پیگیری مسائل مالی حمایت کردند، تشکر کنیم.

وی در این رابطه ادامه داد: در روزهای پایانی سال گذشته مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش همزمان نشستی مشترک با معاون اول رئیس جمهور داشتند. نتیجه همین نشست و رایزنی‌هایی که در آن انجام شد این بود که در اولین روزهای کاری امسال بتوانیم بودجه باقیمانده خود از سال گذشته را دریافت کنیم که این موضوع قطعا به روند بهتر کار در کمیته و حتی فدراسیون‌ها کمک خواهد کرد.

شهنازی با ابراز امیدواری از اینکه روند کسب سهمیه بازی‌های المپیک که در ایام نوروز آغاز شد با سرعت بیشتر و بهتری پیگیری شود، گفت: فدراسیون‌ها تمام تلاش خود را در راستای المپیک انجام می‌دهند. تیم کاری کمیته ملی المپیک نیز مجدانه در این زمینه فعالیت دارد. سرپرست کاروان هم برنامه‌ریزی‌های کامل و بجایی برای آماده‌سازی این کاروان در نظر گرفته است و در مجموع اینکه تا به امروز از هیچ برنامه‌ای در هیچ زمینه‌ای عقب نیستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: