مدیر تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید که ۲۴ ساعت قبل از آغاز اردو، محل تمرین تیم مشخص نبوده است!
کد خبر: ۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲        05 April 2016
به گزارش ایسنا، افشن پیروانی که در استودیوی برنامه نود حاضر شده بود، درباره مشکلات تیم ملی اظهار کرد: متاسفم که الان می‌خواهم حرف‌هایی را بزنم که الزامات اوله محسوب می‌شود. اگر تلاش کنید و زمین خوب، البسه و بحث پاداش بازیکنان را حل کنیم، تازه به نقطه اول می‌رسیم زیرا رقبای ما سالیان سال است که این امکانات را در اختیار دارند. جالب است بدانید تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اردو، مشخص نبود زمین تمرین تیم ملی کجاست؟

وی افزود: تیم ملی هند در کمپ تیم ملی یک جلسه تمرین کرد و در جلسه منیجر میتینگ، مدیر تیم هند به ما گفت شما به چه اجازه‌ای زمین کمپ را به ما داده‌اید؟ زمین شماره دو کمپ در اختیار آنها بود تا تمرین کنند. البته قبل از بازی با عمان، به عمانی‌ها اعلام کردیم تمرین نمی‌کنیم، زمین شماره یک کمپ در اختیار شماست که وقتی این زمین را دیدند گفتند یک دقیقه هم وارد این زمین نمی‌شویم! من نمی‌دانم دوستان چطور می‌گویند این کمپ از استانداردها برخوردار است؟ البته ما نمی‌خواهیم کسی را مقصر بدانیم زیرا این زمین ۴۰ ساله است. البته خدا را شکر استارت ترمیم زمین شماره دو خورده است اما سوال من این است که چرا در این ۴ ماه کار ترمیم آغاز نشده است؟

او ادامه داد: من از مسئولان پژوهشگاه صنعت نفت تشکر می‌کنم که زمین در اختیار ما قرار دادند اما طول این زمین ۲۰ متر کوچک‌تر بود. البته خیلی‌ها نمی‌دانستند این زمین کجاست. البته بعضی‌ها می‌گفتند زمین ورزشگاه دستگردی هم در اختیار ما بود. باید بگویم ۶ ماه قبل این زمین را به عراق و سوریه اجاره داده بودند و ما یک دقیقه هم نتوانستیم از آنجا استفاده کنیم. با این حال باز هم دوستانم مصاحبه می‌کنند و می‌گویند زمین دستگردی در اختیار تیم ملی بود.

پیروانی با بیان اینکه در شان تیم ملی نبود در زمینی تمرین کند که طول آن ۲۰ متر کوچک‌تر بود، گفت: اگر آقای کی‌روش گله می‌کند درست می‌گوید. بعد از بازی با هند لباس‌های بازیکنان جمع شد تا شسته شود تا در دیدار مقابل عمان بازیکنان مجددا از آنها استفاده کنند. آیا این در شان تیم ملی فوتبال ایران است؟ این مشکلات واقعا آزاردهنده است. تیم ملی اگر باز هم بخواهد اردویی تشکیل بدهد باز هم همان امکانات را در اختیار داریم. می‌گویند کی روش بهانه می‌آورد اما شاعر می‌گوید یا نکن با فیلبانان دوستی، یا بنا کن خانه‌ای در خور فیل. ما یا نباید کی روش را می‌آوردیم یا باید امکات را فراهم می‌کردیم. یکی از دوستان در مصاحبه‌ای گفته بود آری هان به ایران آمد و زمانی که امکانات فوتبال ایران را دید، رفت و نماند. آیا این برای فوتبال ایران افتخار است؟

وی تاکید کرد: کی روش می‌خواهد فوتبال ایران را به جام جهانی ببرد و افتخار کسب کند. این کار باعث شادی دل میلیون‌ها ایرانی خواهد شد. آیا زیاده‌خواهی است که می‌گوییم زمین خوبی در اختیار تیم ملی باشد یا البسه خوب به ما بدهید؟ البته توقع ما از فدراسیون نیست و کاری گروهی است. من در جلسه‌ای هم گله کردم و گفتم فوتبالی که شادابی می‌آورد چرا مورد حمایت قرار نمی‌گیرد؟ هر کسی حمایت نکند آدم خوبی نیست. الان که المپیک را در پیش داریم چرا حمایت نمی‌شود؟ رضا قوچان نژاد که می‌خواهد به ایران بیاید باید با پرواز اکونومی بیاید که نتیجه آن مصدومیت است. چرا این بازیکنان نباید با پرواز خوب به تهران بیایند؟

پیروانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره صندلی‌گذاری طبقه دوم ورزشگاه آزادی هم گفت: ورزشگاه آزادی اگر پر از تماشاگر شود، برای هر تیمی یک جهنم است. من خواهش می‌کنم هر کس به هر طریق بیاید و کمک کند تا طبقه دوم ورزشگاه دارای صندلی شود.

وی همچنین درباره بازدید سجادی از کمپ تیم ملی گفت: ای کاش دکتر سجادی کمپ را بهتر می‌دیدند زیرا با این صحبت گویی ما دروغ می‌گوییم و زمین هیچ ایرادی ندارد. ما دوست نداریم بهانه بیاوریم. اینکه می‌گوییم امکانات نداریم، برای خود ما هم سرشکستگی دارد. من صحبت آقای سجادی را قبول می‌کنم اما آقای اسدی به عنوان دبیر کل فکر می‌کنم باید منطقی‌تر صحبت کنند. صحبت‌های او باید دوستی و رفاقت ایجاد کند. اینکه علیه من مصاحبه می‌کنند درست نیست. آقای رئیس جمهور وقتی بازی تیم ملی و آرژانتین را پیگیری می‌کند یا وزیر برای استقبال به فرودگاه می‌آید یا وقتی آقای ظریف در اوج مذاکرات به تمرین تیم ملی می‌آید، نشان می‌دهد فوتبال ارزشمند است. پس جناب آقای روحانی! به فوتبال توجه بیشتری کنید. البته آقای اسدی می‌گوید پیروانی کار خودش را انجام بدهد اما یکی از کارهای من همین است که مشکلات را بیان کنم. ما دنبال این هستیم که دوستی و صمیمت برقرار شود. من کی روش را قبول دارم. کسی که تا ساعت دو یا سه بامداد فیلم‌های آنالیز حریفان را تماشا می‌کند نشان از زحمت او برای فوتبال ایران دارد. بعضی‌ها می‌گویند کی روش باید برود و از این موضوع خوشحال می‌شوند اما کسانی که تاثیرگذار هستند و تصمیم‌گیرنده هستند کی روش را دوست دارند. نتایج او هم خوب بوده است. سه سال و نیم است که در آسیا موفق عمل کرده‌ایم. از نظر فنی کی روش از مربیان خوب دنیاست. البته قبول دارم که اخلاقش تند است و زود عصبانی می‌شود.

وی ادامه داد: مشکلات زیادی دارم اما من اجازه ندادم بازیکنان تیم ملی در این مورد مصاحبه کنند. قشنگ نیست از داخل فدراسیون فوتبال هر روز علیه سرمربی تیم ملی یا مدیر تیم ملی مصاحبه کنند و حرف بزنند.

پیروانی تصریح کرد: اگر ادعا می‌کنیم فوتبالی هستیم، باید تفکرمان هم فوتبالی باشد. اگر می‌خواهیم به جام جهانی برویم باید رفتارمان هم جهانی باشد. اینکه از میان ۵۰ زمین، زمینی را انتخاب می‌کنیم که ۲۰ متر کوچک‌تر است، در شان فوتبال ایران نیست. خیلی بهتر است آقای دکتر اسدی تعامل بهتری داشته باشند. آقای اسدی شما در نشست اولتان با آقای کی روش، به او گفته‌اید از نظر فنی شما را قبول ندارم. اختلاف هم از همین جا شروع شده است. آیا درست است در اولین جلسه چنین حرفی بزنید؟ شما می‌گویید کی روش قرارداد دارد و باید بماند. این را که همه می‌دانند اما درست نیست با گارد جلو بیایید. اگر آنگونه باشد پاسخش را می‌گیرید. فکر نمی‌کنم اگر زمین خوب به تیم ملی بدهیم کی روش بخواهد با خود به جایی ببرد. من امروز با چند تن از اعضای شورای شهر جلسه گذاشتم و از آنها خواهش کردم به تیم ملی کمک کنند.

وی در پایان خطاب به اسدی گفت: دهان شما را شیر سوزانده است اما به ماست فوت می‌کنید. وقتی شیر داغ را می‌خورید و دهانتان می‌سوزد، ماست سفید را هم که از یخچال خارج می‌کنید فوت می‌کنید. شما می‌گویید نگفته‌ام کی روش را از نظر فنی قبول ندارم. حال یا شما دروغ می‌گویید یا کی روش دروغ می‌گوید. من به هر طریقی از جمله سکوت کردن، سعی می‌کنم به تیم ملی کمک کنم. آقای اسدی! شمایی که می‌گویید من فوتبالیست بودم چطور می‌گویید زمین کمپ مناسب است؟ یعنی ما دروغ می‌گوییم دیگر؟ وظیفه هر کسی است به تیم ملی کمک کند، نه اینکه چوب لای چرخ تیم بگذارد. در پایان از مسئولان می‌خواهم مشکلات بازیکنان سرباز را حل کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: