سازمان توسعه تجارت در نامه‌اي به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اعلام كرد، برخي از كالاها(شماره تعرفه‌ها) كه مشمول ارز متقاضي است، قابليت استفاده از ارز سيستم بانكي را ندارند.
کد خبر: ۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵        04 April 2016
به گزارش ایرنا بر اين اساس، ثبت سفارش اين كالاها، فقط از محل ارز متقاضي امكان‌پذير است و از تاريخ ابلاغ اين دستورالعمل، اختصاص ارز مبادله‌اي به هر ميزان باهدف واردات اين تعرفه‌ها ممنوع است.
از جمله كالاهاي تعرفه‌هاي ياد شده «پلي‌استايرن معمولي(GPPS)، مقاوم در برابر ضربه (HIPS)، پوشك كامل بزرگسالان به طوري كه طول پوشش خارجي آن 660 ميليمتر باشد، حوله‌هاي بهداشتي (Pads) و تامپون‌ها، پوشك و پوشك كامل بچه و اشياء مشابه از هر جنس، هستند.
سازمان توسعه تجارت در نامه ديگري كه هشتم فروردين ماه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ارسال شده اعلام كرده كه ثبت سفارش فويل آلومينيوم به ضخامت حداكثر هفت ميكرون نيز از ارز متقاضي به ارز مبادله‌اي تغيير كرده و واردات اين كالا با ارز مبادله اي بلامانع است.
به گزارش ايرنا، اوايل اسفندماه پارسال نيز اختصاص ارز مبادله‌اي به هر ميزان براي واردات كالاهايي همچون فولادهاي تندبر، فولاد فنري كم‌سيليكون، فولاد فنري كرم واناديوم و مفتول‌هاي ممزوج سرد كشيده، آنبل و فسفاته شده به صورت كلاف به قطر 5 تا 35 ميليمتر ممنوع اعلام شده بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: