چین جایگاه خود را به عنوان بزرگترین منبع واردات 28 کشور عضو اتحادیه اروپا حفظ کرد تا سهم واردات اتحادیه اروپا از چین نسبت به کل واردات این اتحادیه به 20 درصد در سال 2015 برسد.
کد خبر: ۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱        04 April 2016
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از چاینا‌دیلی،بر اساس اعلام یورواستات‌ (‌آژانس آماری اتحادیه اروپا)، در سال 2015 چین اصلی‌ترین منبع واردات اتحادیه اروپا بوده و پس از آن، آمریکا و روسیه قرار دارند. چین همچنین جایگاه دوم را در دریافت صادرات اتحادیه اروپا در سال گذشته از آن خود کرده به طوری که 10 درصد از کل صادرات این حوزه محسوب می‌شود. در صدر مقصدهای صادرات اتحادیه اروپا،‌ آمریکا با سهم 21 درصدی قرار دارد.

  به طور کلی، در سال 2015، مبادلات تجاری چین و اتحادیه اروپا ارزشی بالاتر از 521 میلیارد یورو داشته است و سهم چین در کل معاملات اتحادیه اروپا نسبت به سال 2002 دو برابر شده است.

نمودارهای منتشر شده توسط یورواستات نشان می‌دهد که در سال 2015، چین پس از آمریکا به عنوان دومین شریک تجاری اتحادیه اروپا شناخته شده است. سهم مبادلات تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا 18 درصد (معادل 619 میلیارد یورو) گزارش شده است.

آمار یورواستات نشان می‌دهد که سهم روسیه در مبادلات تجاری اتحادیه‌ اروپا با افت 6 درصدی در سال 2015 مواجه شده است. اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری چین بوده و در حال حاضر روزانه بیش از یک میلیارد دلار تبادل دوجانبه میان این دو صورت می‌گیرد.


برچسب ها: صادر کننده ، واردات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: