وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از تداوم تنش ها در منطقه قره‎باغ و کشته شدن سه نظامی این کشور در درگیری های امروز دوشنبه خبر داد.
کد خبر: ۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸        04 April 2016

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس،دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای از کشته شدن سه سرباز آذری در درگیری های روز دوشنبه در منطقه «ناگورنو- قره‌باغ» خبر داد.
  در این بیانیه آمده است که علیرغم اعلام آتش بس یک طرفه ای که از روز سوم آوریل از سوی نیروهای آذربایجان، ارمنستان همچنان به تشدید تنشها ادامه می دهد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع ارمنستان نیز تایید کرد که نیروهای ارمنی در روز دوشنبه موفق به انهدام سه دستگاه تانک متعلق به نیروهای آذربایجان شده اند.

منطقه قره باغ واقع در مرز ارمنستان و آذربایجان از روز جمعه شاهد تبادل آتش بین ارتش جمهوری آذربایجان و نیروهای دولت محلی «ناگورنو-قره‌باغ» مورد حمایت ارمنستان است.

آذربایجان و ارمنستان از سال ۱۹۸۸ بر سر قره باغ با یکدیگر تنش دارند و حتی با هم وارد جنگ نیز شده اند. جنگ قره‌باغ جنگی بود که از فوریه ۱۹۸۸ تا مارس ۱۹۹۴ در ناحیه قره‌باغ، واقع در جنوب غربی جمهوری آذربایجان، بین اکثریت ارمنی ساکن با پشتیبانی ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داد.

بحبوحهٔ اصلی جنگ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و در اواخر زمستان سال ۱۹۹۲ آغاز شد و بلافاصله میانجیگری های بین المللی آغاز شد.


برچسب ها: آذربایجان ، قره باغ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: