قیمت های پایه جدید محصولات پتروشیمی با جهت گیری افزایشی اعلام شد. رشد قیمت اغلب پلیمرها و محصولات شیمیایی و تبعیت از افزایش قیمت های جهانی در کنار فاصله زمانی یک ماهه بین اعلام نرخ های جدید و قیمت های پایه پیشین را می توان از دلایل اصلی این روند به شمار آورد.
کد خبر: ۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹        04 April 2016

به گزارش اقتصادنیوز،در ساعات پایانی روز یکشنبه قیمت های پایه جدید محصولات پتروشیمی برای عرضه در بورس کالا تا 29 فروردین ماه اعلام شد که جهت گیری صعودی محسوسی داشت. در این قیمت ها با افزایش 0.9 درصدی قیمت دلار رو به رو بودیم که در کنار افزایشی محسوس قیمت های جهانی باعث شد تا قیمت اغلب محصولات پتروشیمی مخصوصاً پلیمرها صعودی شود.
  رکورد دار رشد قیمت پلیمرها را می توان PVC با افزایشی 18 درصدی دانست و سپس SBR ، اورتوزایلن ، انواع پلی استایرن ها ، پلی اتیلن های سنگین ، پلی پروپیلن ها و سایر پلی اتیلن ها قرار می گیرد. اغلب محصولات شیمیایی نیز رشد نرخ داشتند و تنها کربنات سدیم سبک ، اوره ، سود کاستیک ، سود مایع و کریستال ملامین کاهش نرخ داشتند. با توجه به سوابق ماه های گذشته، این رشد قیمت ها در ماه های اخیر بی سابقه بوده و می تواند سیگنال مهمی برای این بازار به شمار بیاید.

با توجه به اعلام قیمت ها پس از چهار هفته پیاپی ، بخش بزرگی از جهش قیمت ها به دلیل عدم اعلام نرخ ها بود زیرا پتانسیل رشد در این فاصله زمانی تجمیع شده و نهایتاً در قیمت های پایه جدید خودنمایی کرد.

در بازار داخلی با افزایش آرام قیمت ها رو به رو بوده ایم هرچند برخی گریدهای خاص جهش نرخ های محسوسی را تجربه کردند ولی به رغم وجود جو صعودی قیمت ها، برخی گریدها کاهش قیمت نیز پیدا کردند. با توجه به افزایش شدید قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا از هم اکنون می توان انتظار داشت که بازار آزاد پلیمرها با سیگنال صعودی جدیدی رو به رو شود هرچند که گریدهای مختلف ، شدت و ضعف متفاوتی خواهند داشت.


برچسب ها: بورس ، پتروشیمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: