عضو هیات رییسه فدراسیون فو‌تبا‌ل با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات نیازمند تصویب اساسنامه در هیات دولت است، می‌گوید با تصویب اساسنامه فرآیند نامنویسی مجددا انجام خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰        04 April 2016
غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به این که برگزاری انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل در ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری منوط به تصویب اساسنامه است، اظها‌رکرد: تا زمانی که این اساسنامه به تصویب هیات دولت نرسد انتخابات برگزار نخواهد شد و در آخرین سال ۹۴ اساسنامه مورد نظر توسط فدراسیون فو‌تبا‌ل به وزارت ورزش و جوانان ارائه و از طریق این وزارتخانه به هیات دولت ارجاع شده است.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: ابتدا با توجه به مصوبه هیات رییسه قرار بر این شد در ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری انتخابات برگزار شود، اما مواردی بود که سازمان‌های نظارتی بر اساس آن ورود کردند و عنوان شد تا زمانی که اساسنامه به تصویب هیات دولت نرسد نمی‌توان کار را پیش برد. بنا‌بر‌این جلساتی برگزار و مکاتباتی انجام شد. آنها اعلام کردند که مستندات لازم مبنی بر تصویب اساسنامه در هیات دولت وجود ندارد در حالی که ما معتقد بودیم در صفحات مربوط به اساسنامه مصوبه آن موجود است، در نهایت قرار بر این شد تا اساسنامه به هیات دولت برود و پس از تصویب کار را پیش ببریم.

این عضو هیات رییسه فدراسیون فو‌تبا‌ل در پاسخ به این سوال که در صورت تصویب اساسنامه مورد نظر، آیا فرایندهای ثبت‌نا‌م انتخابات مجددا از نو برگزار خواهد شد یا خیر؟ اظها‌رکرد: اگر اساسنامه اصلاح و مصوب شود باید همه چیز از نو مدنظر قرار گیرد و این موضوع شامل ثبت‌نا‌م‌ها نیز خواهد شد.

وی افزود: همه چیز در ارتباط با انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل باید بر اساس قانون مدنظر قرار گیرد و نمی‌توانیم بر اساس سلایق در این رابطه تصمیم گیری کنیم.

بهروان که رییس کمیته‌ برگزاری مسابقات سازمان لیگ نیز هست، در ادامه با اشاره به شهرآورد پایتخت عنوان کرد: تمهیدات لازم در خصوص برگزاری شهرآورد اندیشیده شده و همه چیز در این رابطه پیش‌بینی شده است. علاوه بر این جلسه شورای تامین تشکیل خواهد شد و مسئولان گردهم می آیند تا به بهترین نحو کلیه بخش‌های مذکور بسیج شوند و یک شهرآورد مطلوب را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، براساس اساس‌نامه سال ۸۶ نواب رییس فدراسیون انتخابی مشخص می‌شوند، بدین صورت که افرادی که قصد حضور در انتخابات در پست نایب رییسی را دارند در مهلت قانونی ثبت‌نام باید فرآیند نام‌نویسی را انجام دهند درحالی که مطابق اساس‌نامه سال ۹۰ انتخاب نواب رییس جزو وظایف رییس است و نامنویسی انتخابات این دوره نیز بر اساس اساسنامه سال ۹۰ انجام شده است. با این حساب اگر قرار باشد اساس‌نامه سال ۸۶ به تصویب هیات دولت برسد، به دلیل اینکه شیوه نامنویسی کاندیدا‌ها متفاوت خواهد بود، باید فرایند نام‌نویسی این دوره از انتخابات نیز دوباره تجدید شود.

به گفته بهروان اساس‌نامه سال ۸۶ برای تصویب از طریق وزارت ورزش به هیات دولت ارسال شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: