هفته بیست و چهارم لیگ برتر در حالی برگزار شد که دوئل دو تیم استقلالی به سود تیم پرسپولیس تمام شد و تیم‌های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران هم خودشان را به جمع مدعیان اضافه کردند.
کد خبر: ۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴        04 April 2016
به گزارش مهر، هفته بیست و چهارم لیگ برتر را می‌توان یکی از زیباترین هفته‌های فوتبال ایران در این فصل لقب داد؛ هفته‌ای که تیم‌های صدرنشین استقلال تهران و استقلال خوزستان متوقف شدند و تراکتورسازی و نفت تهران به جمع مدعیان پیوستند. پرسپولیس هم در حالی که ۱۰ نفره بود موفق شد تیم سیاه جامگان را شکست بدهد و شانس خود را برای قهرمانی حفظ کند.

مسابقات این هفته از روز پنجشنبه هفته گذشته و با شکست تیم ذوب آهن آغاز شد. شاگردان یحیی گل محمدی در دیداری پر گل در تبریز مقابل تیم گسترش فولاد با نتیجه ۳ به ۴ تن به شکست دادند تا فاصله امتیازاتشان با سه تیم دیگر بالای جدول بیشتر شود. ذوب آهن در صورت برد در این مسابقه می‌توانست فاصله کم خود را با بالای جدول حفظ کند و حالا کار سخت‌تری برای قهرمانی دارد.

تیم تراکتورسازی این هفته دست به کار بزرگی زد و در تهران تیم سایپا را با یک گل شکست داد. این برد تراکتورسازی در ادامه روند خوب این تیم بعد از حضور امیر قلعه نویی بود تا این تیم هم با ۳۸ امتیاز به رده پنجم برسد و در کنار تیم ذوب آهن قرار بگیرد. تراکتورسازی که در نیم فصل اول شرایط مناسبی در جدول نداشت، حالا علاوه بر کسب سهمیه آسیا می‌تواند نیم نگاهی به کسب عنوان قهرمانی داشته باشد.

نفت تهران هم دیگر برنده بزرگ هفته بیست و چهارم بود. این تیم روز یکشنبه برابر راه آهن با یک گل به برتری رسید تا ۳۸ امتیازی شود و پایینتر از ذوب آهن و تراکتورسازی در رده ششم قرار بگیرد.

تیم پرسپولیس هم در روزی که با اخراج سوشا مکانی ۱۰ نفره شده بود، دو بار از تیم سیاه جامگان عقب افتاد ولی در نهایت توانست با یک بازیکن کمتر حریفش را در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی با نتیجه ۳ بر ۲ شکست بدهد تا ۴۲ امتیازی شود و با اختلاف امتیازش با استقلال صدرنشین به عدد ۲ برسد.

جدال استقلال تهران و استقلال خوزستان هم در دیداری جذاب و دیدنی نتیجه‌ای جز تساوی یک بر یک در پی نداشت؛ نتیجه‌ای که بیش از هر چیز به سود پرسپولیس تمام شد تا رقابت برای رسیدن به عنوان قهرمانی در بالای جدول داغتر از همیشه شود.

پنجشنبه ۱۲ فروردین
* گسترش فولاد تبریز ۴ - ذوب آهن اصفهان ۳
گل‌ها: محمد ابراهیمی (سه گل) و محسن حسینی برای گسترش فولاد و احسان پهلوان و مهدی مهدی پور (دو گل) برای ذوب آهن

* سپاهان ۲ - ملوان انزلی ۲
گل‌ها: رسول نویدکیا و لوسیانو پریرا برای سپاهان و محمدحسین کنعانی زادگان و مازیار زارع برای ملوان

* سایپا صفر - تراکتورسازی یک
گل: شاهین ثاقبی برای تراکتورسازی

شنبه ۱۴ فروردین
* فولاد خوزستان صفر - صبای قم صفر

یکشنبه ۱۵ فروردین
* پدیده مشهد ۲ - استقلال اهواز صفر
گل‌ها: یونس شاکری و محمدعلی مردانی برای پدیده

* پرسپولیس ۳ - سیاه جامگان ۲
گل‌ها: مهدی طارمی (دو گل) و علی علیپور برای پرسپولیس و حسین کریمی و میثم حسینی برای سیاه جامگان

* راه آهن صفر - نفت تهران یک
گل: سیدجلال حسینی برای نفت

* استقلال خوزستان یک - استقلال تهران یک
گل‌ها: میثم مجیدی برای استقلال تهران و فرشاد سالاروند برای استقلال خوزستان

گلزنان برتر لیگ
۱- مهدی طارمی (پرسپولیس) ۱۴ گل
۲- حسن بیت سعید (استقلال خوزستان) و محمد ابراهیمی (گسترش فولاد) ۸ گل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: