وزیر فرهنگ و مذهب میانمار بخاطر اظهارات ضد اسلامی خود مورد سرزنش قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴        04 April 2016

به گزارش ایسنا، به نقل از آژانس خبری آناتولی، مسلمانان میانمار از وزیر فرهنگ و مذهب این کشور به خاطر اظهارات ضد اسلامی و مخربش علیه مسلمانان در این کشور آسیایی انتقاد کردند؛ این انتقادها در حالی صورت گرفته که دولت جدید میانمار روز جمعه رسما کار خود را آغاز کرد.

"تورا آنگ کو"، وزیر فرهنگ و مذهب میانمار در مصاحبه‌ای گفته بود:‌ اسلام در میانمار مذهب شهروندان اقلیت است که در پی قانون اتحاد شهروندی مصوب 1948 در کشور به وجود آمده است.

بودایی‌ها اکثریت میانمار را دارند و مسیحیت نیز گروه اقلیت در کشور محسوب می شود.

بودایی های میانمار مدت هاست که مسلمانان روهینجا را شهروند میانماری نمی‌دانند و آنها را خارجی‌هایی توصیف می کنند که از کشورهای همسایه وارد میانمار شده و حق اینکه در میانمار باشند را ندارند به همین دلیل بسیاری از بوداییان میانمار این اقلیت مسلمان را قبول ندارند.

وزیر فرهنگ و مذهب میانمار همچنین مدعی شد: حقوق اقلیت های دینی در کشور سرکوب یا نادیده گرفته نمی شود اما بودا مذهب مورد علاقه میانمار است.

این سخنان در حالی است که در خشونت‌ها و حملات زنجیره‌ای به مسلمانان در میانمار که با چراغ سبز دولت بوده است تا کنون هزاران مسلمان روهینجایی کشته شده اند.

روز یکشنبه انجمن مسلمانان میانمار مستقر در لندن در بیانیه ای به شدت اظهارات این وزیر جدید از دولت آنگ سان سوچی،‌ رهبری حزب لیگ ملی برای دموکراسی را مورد انتقاد قرار داد و آنها را غیرمسئولانه خواند.

این انجمن در بیانیه خود آورده است: اسلام در سه قانون اساسی مربوط به سال های 1947، 1974 و 2008 دین برای شهروندان مسلمان میانماری است. دین اسلام خیلی وقت است که در میانمار است.

این درحالیست که یکی از مقام های شورای امور اسلامی برای میانمار مستقر در یانگون در مصاحبه ای با آژانس خبری آنادولو گفته بود که احتمال دارد صحبت های این وزیر دچار تحریف شده باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: