معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از اخطار رسمی ایران به طرفهای درگیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر داد.
کد خبر: ۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳        04 April 2016
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سعید شبستری به اصابت سه گلوله انفجاری به نزدیکی یکی از روستاهای شهرستان خداآفرین در آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: در پی این اتفاق ، از سوی مرزبانی استان ملاقات مرزی با طرفین درخواست شد و در این ملاقات، دو طرف درگیر بعد از تذکر جدی و اخطار رسمی مرزبانی جمهوری اسلامی، متعهد شدند که چنین اتفاقی تکرار نشود .
وی با بیان این که توصیه ما به طرفین آرامش و خویشتن‌داری است، افزود: در حال حاضر امنیت کامل در مرزهای استان برقرار است و نیروهای مسلح و مرزبانی آماده پاسخ‌گویی قاطع به هر گونه تعرضی به خاک کشورمان هستند.

شبستری خاطرنشان کرد: تدابیر لازم در شورای تامین استان و شهرستان‌های مرزی اندیشیده شده است و هیچ گونه مشکل خاصی در منطقه نداریم.

وی با اشاره به آغاز درگیری نظامی بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه دو طرف از بامداد روز شنبه 14 فروردین، افزود: این درگیری‌ها عمدتا در عمق منطقه مورد مناقشه روی داده است و هنوز هم ادامه دارد.

دیشب اصابت یکی از گلوله های درگیری نظامی نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ موجب قطع برق سه روستای خداافرین شد. 

در جریان این درگیریها سه گلوله به خاک ایران در این شهرستان اصابت کرد که برخورد یکی از آنها با پست برق فشار قوی باعث قطعی برق سه روستای مرزی شد که با تلاش نیروهای امداد برق بعد از یک و نیم ساعت وصل شد. 

این حادثه هیچ گونه خسارت مالی و جانی دیگری در بر نداشت . 
شهرستان مرزی خدا آفرین با حدود 40 هزار نفر جمعیت در 210 کیلومتری شمال شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: