سازمان پلیس قاره اروپا «یوروپل» روز دوشنبه هشدار داد که آسیب پذیری شهروندان انگلیس در برابر حملات گروه های ترویستی و جنایت های سازمان یافته، در صورت رای دادن آنان به خروج از اتحادیه اروپا، بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵        22 February 2016
به گزارش  ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از لاهه،راب وینرایت مدیر یوروپل گفت: من تصویر واضحی از وابستگی انگلیس به اتحادیه اروپا برای کمک به حفاظت از منافع امنیتی خود می بینم.
 وینرایت در حاشیه نشست مبارزه با قاچاق پناهجویان به اروپا در لاهه افزود: در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دیگر از مزایایی که اکنون بهره می برد، برخوردار نخواهد بود.
به گفته وینرایت، این مزایا شامل دسترسی مستقیم به پایگاه های اطلاعاتی ما، توانایی مشارکت انگلیس در طرح های اطلاعاتی و امنیتی ما و بسیاری از حوزه های دیگر می شود.
هشدار یوروپل در پی سخنان دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در روز شنبه منتشر شد که خروج این کشور از اتحادیه اروپا را خطری برای انگلیس در هنگام بی ثباتی و بلاتکلیفی دانسته بود.
کامرون روز شنبه پس از اعلان 23 ژوئن به عنوان تاریخ برگزاری همه پرسی درباره ادامه عضویت در اتحادیه اروپا گفت: انگلیس با عضویت در این نهاد با 28 عضو، امن تر، نیرومندتر و مرفه تر خواهد بود.
وینرایت افزود: حتی اگر انگلیس در صورت تصمیم گرفتن به ترک عضویت اتحادیه اروپا، در باره یک توافق (همکاری) با یوروپل مذاکره کند، این کشور دیگر عضو کامل نبوده و از مزایای آن بهره مند نخواهد بود.
برچسب ها: یوروپل ، اتحادیه ، اروپا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: