بعد از پایان انتخابات و پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس تهران بسیاری در تحلیل های خود فرهنگ غالب پایتخت را مایل به اصلاحات دانستند و متغیر فرهنگ را بر انتخابات موثر برشمردند. پیش از این در انتخابات ۸۸ نیز محمود احمدی نژاد پایگاه رای چندانی در پایتخت نداشت و بیشتر آرای خود را از دیگر شهر های کشور اخذ کرده بود. با این حال اصولگرایان باز هم در شهر تهران میل به نیرو های پایداری و نزدیک به احمدی نژاد که چهره چندان محبوبی در پایتخت نیست پیدا کردند.
کد خبر: ۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶        03 April 2016
تحریریه اطلس خبر - حدود سه سال از پایان کار رئیس دولت های نهم و دهم می گذرد. محمود احمدی نژاد رفته است و با این حال بسیاری نام او را بزرگ ترین علت شکست اصولگرایان در انتخابات ۷ اسفند ۹۴ می دانند. انتخاباتی که حالا اصولگرایان را بر این داشته است تا طرحی نو در کنش های سیاسی خود دراندازند.

به گزارش خبرنگار اطلس خبر، بعد از گذشت نزدیک به سه سال از پایان کار محمود احمدی نژاد همچنان تاثیر وی بر مسائل سیاسی کشور لمس می شود. به نظر بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی کشور یکی از مهمترین دلایل شکست اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم وجود نام هایی در لیست ائتلاف اصولگرایان بوده است که پیش از این از مدیران اجرایی و افراد نزدیک به شخص محمود احمدی نژاد بوده اند.

چندی پیش ناصر ایمانی، تحلیلگر اصولگرا یکی از دلایل شکست ائتلاف اصولگرایان در انتخابات اخیر را انتساب آنها به احمدی نژاد دانست و افزود: برخلاف تبلیغات تیم احمدی نژاد، در ليست اصولگرايان تعداد زیادی از نزدیکان احمدی نژاد هم حضور داشتند. بخشی از این افراد  از مديران و نزدیکان احمدی نژاد بودند. برخی از آنها در جبهه پايداري نیز حضور دارند.

تهران پایگاه مردمی اصلاحات
بعد از پایان انتخابات و پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس تهران بسیاری در تحلیل های خود فرهنگ غالب پایتخت را مایل به اصلاحات دانستند و متغیر فرهنگ را بر انتخابات موثر برشمردند. پیش از این در انتخابات ۸۸ نیز محمود احمدی نژاد پایگاه رای چندانی در پایتخت نداشت و بیشتر آرای خود را از دیگر شهر های کشور اخذ کرده بود. با این حال اصولگرایان باز هم در شهر تهران میل به نیرو های پایداری و نزدیک به احمدی نژاد که چهره چندان محبوبی در پایتخت نیست پیدا کردند.

ناصر ایمانی در این باره و درباره وزن سنگین افراد جبهه پایداری در لیست ائتلاف اصولگرایان گفت: «وزن آن ها در لیست انقدر زیاد بود که برخی به  اصولگرايان نقد می کردند که چرا انقدر به نزدیکان احمدی نژاد سهم داده اند.  به هر صورت اگر قرار بود در شهری مثل تهران نزدیکی به احمدی نژاد موجب رای آوری شود این ها باید رای می آوردند. در حالی که اتفاقا همین کسانی که به نزدیکی به احمدی نژاد معروف بودند جز کسانی بودند که  پايين ترين رای را در  تهران آورده اند.»

وی افزود: «ایمانی در ادامه گفت: باید این واقعیت را در نظر بگیریم که احمدي نژاد در شهری مثل تهران پايگاه اجتماعي بسيار کمی دارد. حتی به نسبت دیگر شهر های ايران رای احمدی نژاد در تهران کم است. اگر بخواهیم به  آخرین انتخاباتی که احمدی نژاد در آن حضور داشت استناد کنیم. می بینیم که در سال ۸۸ او نتوانست رای خوبی در شهر تهران کسب کند. در حالی که احمدی نژاد در دیگر شهرها رای داشت اما در تهران به نسبت رای پایینی گرفت.»

با این حال اما برخی از اصولگرایان بر این باورند که علت اصلی شکست آنها در انتخابات عدم حضور بیشتر و موثر تر احمدی نژاد و استفاده نکر اصولگرایان از این چهره در انتخابات بوده است. آنها بر این باورند که با حضور دوباره چهره های شبیه و نزدیک به احمدی نژاد در عرصه سیاسی کشور اصولگرایان پیروز میدان سیاست خواهند بود.

این در حالی است که ناصر ایمانی  نسخه بازگشت به احمدي نژاد را یک اشتباه خواند و به اصولگرایان توصیه کرد: «این راهکار بسیار نادرستی است. البته تا جایی که من خبر دارم این دست اخبار و اطلاعات  کاملا غلط است و در بین  اصولگرايان اصلا و ابدا بازگشت به سمت احمدي نژاد مطرح نيست. در واقع بحث  برگشت به سمت احمدي نژاد تحليل چندان درستی نیست.»

به گزارش اطلس خبر، بعد از شکستی که اصولگرایان در انتخابات تجربه کردند حالا و بعد از گذشت بیش از یکماه از انتخابات شاید بهتر باشد آنها برای ورود دوباره به عرصه سیاست و بدست آوردن پیروزی در انتخابات های آینده به جای برگشتن به سمت چهعره های کمتر محبوب خود روی گزینه های مورد اعتماد مردم سرمایه گذاری کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رجبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
0
0
از شواهد و قراین پیداست که محمود احمدی نژاد برای بازگشتن به پاستور اسب خویش را زین کرده است.

مردی که در دوران هشت ساله ی ریاست جمهوری خود، اقتصاد ملی ایران را مضمحل کرد.

در عرصه ی فرهنگی، فرهنگ کشور را به نحوی بی سابقه کاملا تخریب کرد.

اعتماد مردم و اجتماع ایرانی را به یکدیگر زایل کرد.

طبقه ی متوسط را نابود کرد.

هدفمندی یارانه ها را به هدرمندی بیت المال تبدیل کرد.

هر گونه آبادی و آبادانی را به ویرانه تبدیل کرد.

در نظام مناسبات جهانی ما را منزوی کرد.

ارمغان دیپلماسی احمدی نژاد چیزی جز تحریم های ظالمانه نبود.

تابوی هسته ای را به تابوت عزت مبدل کرد و رفت.

تورم و گرانی و بیکاری و کوچک شدن سفره های مردم داد همگان رادراورد.

پول ملی را ذلیل کرد. دلار آمریکا به لطف عملکرد غلط او چهارصد درصد رشد انفجاری داشت.

دولت را به بانکها و سازمان تامین اجتماعی دهها هزار میلیارد تومان بدهکار کرد.

پول افسانه ای نفت ملت ایران را گم کرد! کسی هم از او حسابرسی نکرد؟

چپاولگران بیت المال و غارتگران ثروت ملی نظیر خاوری و بابک زنجانی در دولتش پرورش یافتند.

دست پروردگانش چون رحیمی معاون اول دولت پاکدست او! توسط قوه قضاییه محکوم و روانه ی اوین شد. و نیز بقایی دیگر معاونش بازداشت شد.

اختلاس های چند هزار میلیارد تومانی برخی دولتمردانش، سوغات تحفه ی آرادان برای ملت ایران بود.

اکنون با این پرونده ی مشعشع و درخشان، او می خواهد در خرداد ۹۶ رقیب روحانی در انتخابات دوره ی دوازدهم ریاست جمهوری شود!

این بار فریبکاری را به اوج می رساند و با شعار یارانه ۲۵۰ هزار تومانی به میدان می آید؟!

و آنچه را بیشتر مد نظر دارد روستاها، شهرستانهای دوردست و مناطق ضعیف شهرهای بزرگ و جنوب شهر تهران است.

همه ی آنهایی که عاشق این مرز و بوم هستند، باید در آماده باش کامل باشند تا این بار از یک سوراخ توسط ویرانگر پوپولیست گزیده نشوند.