ارتش سوریه در ادامه عملیات خود برای آزادسازی مناطق این کشور از تروریست‌ها، در اطراف شهرک "القریتین" در حومه حمص به پیشروی‌های جدیدی درست یافت. همزمان یک منبع در ارتش این کشور از وجود هزاران مین در نواحی مختلف شهر تدمر (شهر باستانی پالمیرا) خبر داد.
کد خبر: ۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷        03 April 2016

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، ارتش سوریه در ادامه عملیات نظامی خود در حومه حمص کنترل مناطق "المزارع"، "سن الخروبی" و "الحزم البیض" در اطراف شهر القریتین را در دست گرفت و تعداد زیادی از تروریست‌ها را از پای درآورد.

ارتش سوریه همچنین کنترل کامل مناطق "مقتل الوسادی" و "جبل الرمیله" در غرب و شمال غرب شهر القریتین را پس از هلاکت تروریست‌های داعش در دست گرفت.

ارتش سوریه اخیرا نیز کنترل شهر باستانی تدمر در حومه حمص را در دست گرفت.

درحال حاضر تیم مهندسی ارتش سوریه به همراه کارشناسان روس درحال خنثی سازی بمب‌ها و مین‌هایی هستند که داعش در این شهر کار گذاشته است.

در همین راستا، یکی از افسران ارتش سوریه به خبرگزاری رویترز گفت: افراد مسلح داعش که از تدمر فرار کرده بودند هزاران مین را در این شهر کار گذاشته و قصد داشتند آنها را منفجر کنند.

این افسر گفت: تروریست‌های داعش مواد منفجره‌ای که وزن برخی از آن به 50 کیلوگرم می‌رسد در خیابان‌های اصلی و مسیرهای جانبی شهر تدمر کار گذاشته بودند. بیش از 3000 مین تاکنون در این شهر خنثی شده است.

از سوی دیگر، مرکز روسی "حمیمیم" در حومه لاذقیه از توافق آشتی جدید با چهره‌های سرشناس استان حماة خبر داد که به این ترتیب تعداد شهرک‌هایی که به آتش‌بس سوریه پیوسته‌اند به 56 مورد می‌رسد.

درحال حاضر گفتگوها درباره آتش‌بس با نمایندگان برخی مراکز استان‌های دمشق و درعا و فرماندهان میدانی برخی گروه‌های مسلح در حماة ادامه دارد.

طی روز گذشته نیز هفت مورد نقض آتش‌بس (سه مورد در حلب، دو مورد در دمشق و دو مورد در لاذقیه) گزارش شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: