ابراهیم کارخانه ای، رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نمایندگان مجلس، دوره چهار ساله نمایندگی را از زندگی خود جدا کنند و به فکر هیچ مسئله شخصی دیگری نباشند.
کد خبر: ۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰        03 April 2016
ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مهمترین وظایف و اولویت‌های مجلس دهم اظهار داشت: مجلس قوه مفکره نظام اسلامی است و به تعبیر دیگر، اتاق فکر نظام است.

وی افزود: وقتی جایگاهی به عنوان قوه متفکر نظام شناخته می‌شود، افرادی هم که در آن قرار می‌گیرند باید توانمندی لازم را برای مهندسی این کار داشته باشند و بر این اساس، هر چقدر مجلس از وجود متخصصین در تمام رشته‌های مختلف انباشته باشد، توانمندی و قدرت مجلس برای خدمت به مردم بیشتر می‌شود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه شکل‌گیری یک مجلس قوی و کارآمد منافع ملی نظام را تضمین می‌کند، ادامه داد: هر چقدر مجلس از روحیه انقلابی قوی و والاتری برخوردار باشد، به همان نسبت می‌تواند در برابر استکبار جهانی استقلال خود را حفظ کند.

کارخانه‌ای عالی‌ترین و ماندگارترین الگوی نماینده شجاع و کارآمد را شهید آیت‌الله مدرس خواند و گفت: تاریخ ما شاهد است که در حساس‌ترین برهه‌ای که روس‌ها می‌خواستند کشور ما را بر باد بدهند و در مجلس آن زمان نیز زمینه مهیا بود، شخصی مانند مدرس پیدا شد و در برابر تشر روس‌ها ایستاد و باعث ایجاد یک موج در کشور شد.

وی تاکید کرد: اگر نمایندگان مجلس بتوانند در تمام عرصه‌های ایفای وظیفه با همین قدرت خود را نشان دهند، در برابر بیگانگان با قدرت می‌ایستند و برای رفع نیازهای اقتصادی کشور نیز قوانینی را که منجر به حفظ استقلال اقتصادی می‌شود، دنبال می‌کنند.

در تمام عرصه‌ها، به وجود مدرس ها در مجلس نیازمندیم

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه علاوه بر عرصه سیاسی در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، علمی و فرهنگی نیز به وجود مدرس‌ها در مجلس نیازمندیم، اظهار داشت: وظیفه اصلی مجلس قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است، اما در این مدت حضور در مجلس شاهد بوده‌ایم که متاسفانه به جز یک برهه خاص در ابتدای انقلاب، مجلس عملا به مسائل اجرایی پرداخته‌اند.

کارخانه‌ای گفت: این وضعیت به گونه‌ای است که در شهرهای کوچک موفق بودن دولت، بر انتخاب نمایندگان نیز تاثیر می‌گذارد. یعنی اگر دولت در جایی خوب کار کند و نماینده مجلس نیز مسائل اجرایی را به خوبی پیگیری کند، آن نماینده مورد اقبال قرار می‌گیرد و اگر دولت ضعیف کار کند و مردم نیز ناراضی باشند، از نماینده مجلس مطالبه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگانی داریم که بیشتر وقت خود را صرف مطالعه و بررسی کارشناسی برای قانونگذاری دقیق‌تر می‌کنند، اما به دلیل درگیر شدن بدنه مجلس در کارهای اجرایی و محلی، کار این نمایندگان دیده نمی‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس با انتقاد از به حاشیه رفتن وظایف اصلی نمایندگان گفت: آن‌طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند دغدغه اصلی نمایندگان مجلس باید این باشد که مطالبات مردم را نه از راه اجرایی، که از راه قانونگذاری و نظارت پیگیری و حل کنند.

کارخانه‌ای تاکید کرد: از دیگر توصیه‌های رهبر انقلاب که باید مورد توجه همه دوره‌های مجلس باشد، این است که نمایندگان دوره چهارساله نمایندگی را از زندگی خود جدا کنند و به فکر هیچ مسئله شخصی دیگری نباشند؛ اگر همین یک توصیه مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد و به جای کارهای شخصی و موردی، کارها را در قالب اتاق‌های فکر و کمیسیون‌های تخصصی دنبال کنند، کارها به مراتب تاثیرگذارتر و ماندگارتر خواهد شد.

نماینده مجلس پاکدست نباشد، تمام صحنه ها را آلوده خواهد کرد

وی همچنین با اشاره به اهمیت مقوله پاکدستی در میان نمایندگان مجلس گفت: منظور از پاکدستی این است که نماینده به فکر خودش نباشد و مراقب اطراف خود باشد. اگر خدای ناکرده نماینده مجلس به منافع خودش فکر کند، رأیی که به طرح‌ها و لوایح می‌دهد فقط با همین نگاه است و هیچ بار کارشناسی ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اگر نماینده مجلس پاکدست نباشد، آلودگی او در تمام صحنه‌ها خودش را نشان خواهد داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: