وزیر دفاع اتریش از استقرار نیروهای نظامی این کشور در مرز با ایتالیا به منظور جلوگیری از ورود غیر قانونی پناهندگان به کشورش خبر داد.
کد خبر: ۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵        02 April 2016
وزیر دفاع اتریش از استقرار نیروهای نظامی این کشور در مرز با ایتالیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بر اساس این گزارش، «هانس پیتر دوسکوزیل»، روز شنبه در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی از تصمیم کشورش برای استقرار نیروهای نظامی در «مرز برنر» با ایتالیا خبر داد. گفته می شود این منطقه یکی از نقاطی است که تعداد بسیار زیادی از پناهندگان از آن برای ورود به شمال اروپا استفاده می کنند.

اتریش که به همراه آلمان، رکورد دار پذیرش پناهندگان به اروپا به حساب می آید، پیش از این گفته بود که در صورت لزوم، کنترل های سفت و سختی را برای جلوگیری از ورود پناهندگان به این کشور اعمال خواهد کرد.

 وزیر دفاع اتریش در همین راستا گفت: از آنجا که هنوز کنترل های موثری در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا اعمال نشده، اتریش به زودی میزان کنترل بر مرزهای خود را افزایش خواهد  داد. این یعنی کنترل سنگین «مرز برنر» با استقرار نیروهای نظامی.

وی افزود: سربازها می توانند به ما در کنترل مرزها، ثبت نام مهاجرین و مسترد کردن آنها کمک کنند.

وزیر دفاع اتریش همچنین با تاکید بر اهمیت کنترل مسیرهای دریایی گفت: تنها طی هفته گذشته و با بهبود وضع هوا، حدود ۵۰۰۰ پناهجو از طریق مدیترانه به اروپا آمده اند. این تعداد به شدت افزایش خواهند یافت.



برچسب ها: اتریش ، نیروی نظامی ، مرز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: